Štúdio IO Interactive má novú misiu. Preniesť svoju pozornosť zo stealth zameranej Hitman série na hru 007: First Light. A zároveň priniesť hru, ktorá na jednej strane poskytne hráčom dostatok kreativity, no ktorá zároveň bude spĺňať to, čo od 007 hry očakávame. Čo nebude jednoduché. Podľa režiséra hry Jonathan Lacailla sa im to však podarilo.
„Je to buď, alebo,“ povedal Lacaille a poukázal na akčnú hrateľnosť a systémovú hrateľnosť v štýle Hitmana. „IOI má rodokmeň a ten sa na IP naozaj hodí, takže sa do toho, samozrejme, opierame. Ale to by sme nevyrozprávali celý príbeh o tom, kto je Bond.“
Lacaille poukázal na to, že Hitman je hernou sériou, kde keď dôjde na strelné zbrane, tak hráč v niečom zlyhal a potrebuje sa zo svojho zlyhania dostať. Naproti tomu 007 zbrane používa veľmi často: „V Hitmanovi bola streľba zvyčajne neúspešnou podmienkou a tu je veľkou súčasťou hry,“ vysvetlil Lacaille. „Nechceme, aby hra prebiehala len formou strieľania a strieľania a strieľania. Preto chceme dať hráčovi veľa nástrojov, aby sa v hre cítil rovnako inteligentne ako Bond.“
Je teda zrejmé, že aj keď Bond bude mať očividne lineárne pasáže, tak štúdio nezabudlo ani na to, že hráči majú radi široké možnosti postupu.
IO: S Hitmanom sme neskončili
Vzhľadom na to, že IO Interactive dokončuje 007: First Light a tiež pracuje aj na novej fantasy RPG označenej ako Project Fantasy, tak sa zdá, že na Hitmana už nezostalo miesto. Šéf štúdia Hakan Abrak však tvrdí, že Hitman sa v budúcnosti vráti.
„Séria Hitman rozhodne nekončí,“ povedal Abrak. „So sériou Hitman sme neskončili. Spoločnosť IO je synonymom pre Hitmana, a to aj napriek iným IP, ktoré sme urobili. Na Hitmana sme absolútne hrdí, vďační a šťastní. Ale je zrejmé, že robiť ďalšiu novú IP, Project Fantasy, a robiť Bonda, to si vyžaduje veľa našich zdrojov a času. Ale ako ste videli, oznámili sme kooperáciu Hitmana, čo je môj veľký sen. A budú možno v rôznych podobách, ale určite budú v budúcnosti viac Hitman.
„Je to hra (007), ktorá sa hrá inak,“ povedal. „Určite sa v nej kladie väčší dôraz na akciu. A štruktúra Bonda viac dýcha. Akoby tam bolo viac lineárnych častí, v ktorých máte okázalé momenty a exotické vozidlá. A potom dávame v Bondovi aj priestor, aby sa trochu otvoril a nadýchol. Takže tam určite máte záblesky IO Interactive, ako by ste mohli poznať aj z hier Hitman, ale je to viac na prednej nohe. Je to menej analytická myseľ, šachová hra, kde sedíte a starostlivo plánujete. Všetky tie načasované veci v Hitmanovi, kde ak urobíte toto alebo toto, kde je Bond niekedy impulzívnejší, bezohľadnejší. Je to skôr tak, že jednoducho berie veci a koná a rieši ich viac podľa toho, ako vznikajú.“
007: First Light dorazí na budúci rok na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.