- GDC vydalo svoj tradičný „State of the Game Industry“ prieskum
- Tá odhaľuje tragický rok 2024 pre herných vývojárov a aj zameranie sa na live service hry
GDC vydalo svoj tradičný prieskum State of the Game Industry pre rok 2025. A ten odhaľuje, že herný vývojári majú za sebou naozaj tragických 12 mesiacov. Podľa štatistiky totiž 11% herných vývojárov (v roku 2023 to bolo 7%), ktorí sa zúčastnili prieskumu počas minulého roku prišli o prácu.
Podľa štatistík webu Game Industry Layoffs prišlo za rok 2024 o prácu viac ako 14600 herných vývojárov, pričom rok 2025 sa zdá byť zatiaľ v tomto ohľade lepší. Aj keď určite nechceme zakríknuť.
Až 41% opýtaných herných vývojárov pocítilo dôsledky prepúšťania v hernom priemysle (35% rok predtým). Herný priemysel prišiel za minulý rok o 4% štúdií. Najväčšie dôvody prepúšťania boli reštrukturalizácia, znižujúce tržby a posuny v trendoch v hernom priemysle.
Live service? Stále populárne
Prieskum tiež odhalil, že až 33% opýtaných vývojárov AAA štúdií pracuje na live service hrách. Z celkového množstva opýtaných (vrátane indie vývojárov) je to 16%. To naznačuje, že live service segment je primárne určený pre veľkých vydavateľov s dostatočným množstvom kapitálu.
Vzhľadom na to, že rok 2024 bol tragickým rokom pre AAA live service hry je to určite prekvapujúce číslo. Hry ako Concord, Suicide Squad a ďalšie zdvihli varovný prst, no na druhej strane priniesol rok 2024 aj masívny úspech Marvel Rivals.
„Mnohí respondenti uviedli, že v živých službách vidia hodnotu – nielen po finančnej stránke, ale aj v zážitkoch hráčov a budovaní komunity. Iní uviedli svoje obavy z klesajúceho záujmu hráčov, tvorivej stagnácie, dravých praktík a mikrotransakcií a rizika vyhorenia vývojárov.“
Dominuje PC
Čo sa platforiem týka, tak 80% opýtaných vyvíja hru pre PC (66% v 2023), 37% vyvíja svoje hry na PS5 a PS5 Pro a 33% pre Xbox Series X/S. 13% plánuje vydať svoje hry pre Xbox Game Pass a 9% pre PlayStation Plus.
Viac si môžete prečítať v samotnej správe.