V rozhovore pre Gamasutru sa Brian Fargo (Wasteland, Bard’s Tale, Fallout) vyjadril, ako je rád, že mohol vďaka Kickstarteru obísť tradičných vydavateľov a získať peniaze na oldschool RPG, ktoré nie je vyvíjané pre „bájny masový trh“. Wasteland 2 má byť pre užšie publikum, pre hráčov, ktorí uprednostňujú prvé dva Fallouty pred Fallout 3.
Keďže fanúšikov ochotných dopredu zaplatiť za vytúžené RPG, na ktoré čakali vyše dvadsať rokov, je veľa, rozpočet pre Wasteland 2 utešene narastá. Preto sa Fargo pýtal hráčov, čo ďalšie by v hre chceli mať, či rozsiahlejšie prostredie, viac questov alebo dabing. Väčšina odpovedí sa zhodovala na tom, že nechcú, aby sa ich peniaze „vyhadzovali“ na lepšiu audio stránku. Namiesto toho chcú viac textu a robustnejší, vetviaci sa príbeh. Pridanie dabingu by len obmedzovalo rozsah hry, keďže vetvenie dialógov by bolo viazané na rozpočet pre audio. Briana tieto odpovede zároveň prekvapili aj potešili.
Pri tvorbe hry, samozrejme, budú naslúchať názorom fanúšikov, no konečné rozhodnutie bude vždy na Brianovi. To pokladá za ďalšie veľké plus, pretože bežný vzťah vývojár – vydavateľ nefunguje podľa jeho predstáv. Vydavateľ vám rozkáže, čo máte urobiť a keď s tým nesúhlasíte, povie vám, že mu to je jedno a musíte to urobiť aj tak. Nechcel zachádzať do detailov, no povedal, že jeho skúsenosti s vydavateľmi boli veľmi nepríjemné, stokrát horšie ako to, čo sme mohli vidieť vo videu, s ktorým zahájil svoj Kickstarter projekt.
Fargo po predošlých skúsenostiach s vydavateľmi dúfa, že bude môcť pokračovať v nezávislej tvorbe hier čo najdlhšie. Model financovania hier fanúšikmi mu zatiaľ vychádza a chce pri ňom zostať aj v dohľadnej budúcnosti. Túto možnosť financovania si chce poistiť a robí všetko, čo môže, aby udržal hybnú silu tak dobre naštartovaného Kickstarteru. Práve preto založil iniciatívu Kicking It Forward, ktorá nabáda úspešne zafinancované Kickstarter projekty, aby spätne investovali 5% zo svojich ziskov do ďalších projektov v službe. Tento nápad prilákal mnoho väčších či menších projektov a oplatilo sa im to, pretože sa zviditeľnili a vo väčšine prípadov získali dostatok požadovaných financií.
Brian verí, že pokiaľ budú úspešné ukončené projekty investovať naspäť do služby, Kickstarter môže zostať fungujúcim modelom financovania. „Ak v tom budeme pokračovať, nakoniec príde niekto, kto mňa (zatiaľ $2,208,507) alebo Tima Schafera ($3,336,371) prekoná v úspešnosti financovania (žeby Chris Avellone? Fallout 2, Icewind Dale, Planescape Torment) a ja budem chcieť, aby tento človek vložil niečo naspäť. To zabezpečí nezávislosť vývoja, ktorú hľadáme.“
Nakoniec dodáva: „Na celom tomto procese je dobré to, že sa môžem výhradne výhradne na tvorbu hry. Aj kebyže sa dohodneme s vydavateľom, stále by som musel stráviť veľkú časť môjho času plánovaním ďalšieho produktu, takže keď tím dokončí jednu hru, môže pokračovať na ďalšej. Keď vydáme produkt zafinancovaný pomocou Kickstarteru, naše tržby neklesnú na nulu hneď ďalší deň. Stále budeme mať predaje. Teraz sa môžem úplne sústrediť na produkt a je to úžasné. Takto som nepracoval dekády. Nemohol by som byť šťastnejší.“
Dúfajme, že Fargovi plány na žiarivú budúcnosť nezávislého financovania vlastných hier vyjdú, pretože po tomto rozhovore s ním asi žiadny vydavateľ nebude chcieť pracovať.