Len nedávno si PC hráči prostredníctvom petície vybojovali konzolové hard core RPG Dark Souls na svoju milovanú platformu a už nastal prvý problém. Spolu so správou o vydaní hry na PC s pridaným obsahom v auguste tohto roku vydavateľ Namco Bandai oznámil, že hra bude využívať Games For Windows Live ako DRM.
A tak sa radosť z príchodu vytúženej hry zmenila na sklamanie a hnev. Hráčom nezostalo nič iné ako začať novú petíciu, tentoraz proti použitiu GFWL v Dark Souls. Text petície znie:
„GFWL je nepopulárny, ťažký na použitie, nevyhovujúci, má príšernú online podporu (čo je kľúčová vlastnosť v Dark Souls) a je vyslovene nepríjemný. Po úzkostlivom očakávaní vydania tejto úžasnej hry na PC je zvesť o použití Games for Windows Live v Dark Souls ako facka (hráčom). My namiesto toho odporúčame Steamworks od Valve, keďže toto DRM je podstatne jednoduchšie na používanie, menej dotieravé, spoľahlivejšie, a viac akceptované medzi PC hráčmi. Prosím prehodnoťte použitie GFWL, alebo ponúknite hru na oboch službách. Ďakujeme Vám za vynaložené úsilie pri porte tejto hry, ale pre mnoho zákazníkov to je buď Steam alebo nič“.
Tak ako fanúšikovia prvou petíciou preukázali kúpny potenciál, tak sa teraz vyhrážajú tým, že hru nekúpia. A priznajme si to, dôvodom na port pre Namco Bandai nebolo potešenie hráčov, ale rozšírenie trhu. Preto môže mať táto petícia úspech. PC hráči teraz môžu vyzerať ako malé deti, ktoré nevedia čo chcú, no ja si myslím, že to čo robia je správne. Nenechajú si skákať hlave a ukazujú vydavateľom za aké hry sú ochotní dať svoje peniaze.
Vydavatelia buď môžu spolupracovať a bohatnúť, alebo si robiť čo chcú a potom sa sťažovať a vyhovárať na pirátenie (ako Epic Games pri Bulletstorm). Samozrejme dôvodom pre GFWL je s veľkou pravdepodobnosťou relatívna jednoduchosť portu z platformy XBOX 360, no nie je to ospravedlnenie a hráči si určite radšej počkajú dlhšie aby dostali bezproblémovú hru.