Ghost Recon: Future Soldier patriaci do stáda hier s označením Tom Clancy (okrem iného tam patria hry/série Splitner Cell, R.U.S.E, End War, HAWX a Rainbox Six) sa zmenil z pôvodne taktickej fps, kde vás každá chyba na bojovom poli stála virtuálny život, v prístupnejšiu third-person strieľačku s prímesou taktiky. Po vydaní Advanced War fighter 2 stála pred vývojármi otázka, akým smerom sa vydajú. Čo-to prezrádzali už i gameplay videá, no titul viac priblížila beta multiplayeru tohto očakávaného titulu.
V prvom rade by však bolo pekné sa k hraniu dostať, nakoľko bol zo začiatku veľký problém nejaký virtuálny zápas vôbec spustiť. Neviem, čím to bolo. Buď nastal nápor a záujem o hranie, ktorý autori nečakali, alebo bol problém s hrou samotnou. Každopádne, po niekoľkých hodinách prišla oprava a do hry som sa pokojne dostal.
No predtým som si všimol niekoľko zaujímavých „featuriek“, ktoré bude obsahovať finálna hra. Prvou je modifikácia zbraní, no nie taká, akú ponúkajú ostatné tituly na hernom trhu, kde si môžete zmeniť možno tak hlaveň, mieridlo a ešte aj skin zbrane. Future soldier ponúka komplexnú úpravu zbraní, zahŕňajúcu také úpravy, ako je spúšť, plynový systém zbrane a ďalšie korekcie, s ktorými sa budete môcť hrať. Dôležité však je, že takmer každú novú súčiastku pocítite, či už v samotnom základe streľby (zmena spúšte umožní streľbu iba v móde burst…) alebo vo vlastnostiach. A keď už máte dostatočný počet nazbieraných súčiastok, môžete určiť systému, aby vám vytvoril zbraň podľa vami zadaných parametrov (zbraň na diaľku, na blízko). Navyše nemusíte čakať do najbližšej hry, aby ste zistili, aký účinok budú mať nové súčiastky a takmer okamžite sa môžete prepnúť do tréningového módu a vyskúšať si ju v praxi.
Druhou „featurkou“ je samotný mód, s ktorým som sa (úprimne) ešte nestretol. Jeho názov je Conflict a jeho princíp spočíva v rozmanitosti hernej náplne. Tímy sú rozdelené do dvoch po 8 členov a tí sa ešte delia na squady s maximálnym počtom 4 hráčov. Hra vám počas hrania náhodne určuje ciele a aj rolu tímu (útočník, obranca). V danom časovom limite máte za úlohu nazbierať čo najviac bodov, ktoré získavate práve za plnenie úloh. Ako najbližší mód si predstavujem King of the Hill, kde však získavate body priebežne a nie za splnenie celej úlohy. Navyše nie ste delení na útočníkov a obrancov. Druhým módom je Saboteur, v ktorom sa hráči snažia o donesenie bomby, ktorá sa nachádza v strede mapy na súperove územie a o jej následnú aktiváciu. Aj tento mód ponúka hranie pre 16 hráčov.
Beta obsahuje dve mapy, ktoré zaujmú najmä svojou rozlohou, hlavne vzhľadom na počet hráčov. Táto rozloha ponúka hráčom dostatok priestoru na taktický a koordinovaný postup, no, samozrejme, tam už záleží aj na tom, na akých hráčov narazíte. Bez taktického postupu sa ďaleko nedostanete. Napríklad v móde Saboteur je extrémne dôležité, aby vás (ako nositeľa bomby) spoluhráči ochraňovali zozadu, no zároveň aj čistili priestor pred vami.
Hra poskytuje 3 hrateľné triedy. Rifleman – používa útočné pušky, LMG a veci pre palebnú podporu tímu. Inžinier – má k dispozícii brokovnice a PDW, jeho úlohou je technologická podpora tímu (strážne vežičky…). Scout, ktorý zaisťuje tichú likvidáciu pomocou taktického maskovania a „sniperky“. Všetky triedy majú vlastný „levelovací“ strom, kde si levelovaním odomykáte nové veci.
Potešia animácie postáv, presúvanie medzi krytmi si budete vychutnávať rovnako ako pohľad na ďalšie pohyby vašej postavy. Troška sklamalo grafické spracovanie, na ktorom badať, že hra je vo vývoji už dosť dlhú dobu. Netvrdím, že grafické spracovanie je vyslovene zlé, no nie je to ani žiadna sláva a toto sa, predpokladám, do plnej verzie nezmení.