Futbalový hit FIFA 13 zatiaľ nie je oficiálne oznámený, no nemeckej stránke Game2Gether sa podarilo zistiť novinky, ktoré prídu s ďalším pokračovaním tejto populárnej série. FIFA 13 sa má ešte viac priblížiť skutočnému futbalu a hranie na najvyššom stupni náročnosti bude opäť výzvou.
Počítať máme s realistickejšou kontrolou lopty a skrotenie prihrávok bude preto závisieť na sile, rýchlosti a výške lopty, ale aj na technických zručnostiach daného hráča. Vzájomné strety futbalistov budú vďaka vylepšenému Player Impact Enginu oveľa viac realistickejšie a nerealistické animácie budú odstránené. Voľné kopy budú vylepšené o rôzne scenáre, pomocou ktorých budete môcť súpera zmiasť. S tým súvisia aj bohatšie možnosti obrany, ako je postavenie viacerých hráčov do múru či poslanie jedného z hráčov na blokovanie rýchleho rozohrania.
Počítačoví súperi dostanú múdrejšie uvažovanie, ktoré sa bude vyznačovať prepracovanejšími trasami či uvažovanie, komu chcete práve prihrať. Útočníci budú balansovať na hranici ofsajdu a vyčkávať na vhodne načasovanú prihrávku, aby potom za odmenu mohli bežať sami proti brankárovi. Producent David Rutter sa taktiež vyjadril o nových typoch nahrávok a nových animáciách brankárov.
EA taktiež tento týždeň oznámilo úzku spoluprácu s glasgowskou firmou Dimensional Imaging, ktorá sa má postarať o vernejšie tváre futbalistov. „Uvedomili sme si, že zvyšovanie kvality tvárí postáv je jednou z priorít našich vývojárov. Dimensional Imaging nám pomohol vyvinúť vysoko odpovedajúci 3D motion technológiu pre realistickejšie tváre charakterov,“ povedal Mike Harrison, riaditeľ EA Capture.
Zrejme narážal na to, že pred tým sme bezpečne poznali len tie najväčšie hviezdy, s ktorými sa tvorcovia vyhrali, zatiaľ čo menej populárni futbalisti neboli až tak detailne prepracovaní. Dátum vydania zatiaľ známy nie je, no anglický obchod GameStop uvádza tradičný koniec septembra.