Toto odvážne a na prvý pohľad nelogické prehlásenie o prichádzajúcej akčnej FPS Far Cry 3 prehlásil scenárista hry Jeffrey Yohalem pre MCV Pacific, kde rozpráva o tom, že hry ako Prince of Persia alebo Assassins Creed boli silnými katalyzatórmi a inšpiráciou pri budovaní FC3. Ani zďaleka to však nebolo všetko, čo prehlásil. Ak chcete vedieť viac, čítajte ďalej…
Podľa Yohalema sa tím ako aj on sám pri budovaní hry a príbehu riadili túžbou vziať hráča na nejakú cestu, skrátka dobrodružstvo. Avšak na dosiahnutie tohto jedinečného dobrodružstva sa štúdio pokúsilo podkopať hráčove očakávania od hry podobne ako to spravil Jordan Mechner pri svojej značke Prince of Persia. Inými slovami – hra, jej príbeh a priebeh budú nepredvídateľné.
Scenárista tiež upresňuje, že hra bude mať psychologický podtón, ktorý hráči budú môcť plne objaviť pri snových úrovniach (teda úrovniach podobných snívaniu). V týchto častiach hry budú hráči doslova prechádzať všetkým tým, čo sa honí cez protagonistovu hlavu. Yohamel ide dokonca tak ďaleko, že FC 3 nazýva psychologickou akčnou hrou.
Príbehové nápady a smerovanie hry podľa Jeffreyho slov dobre rezonujú aj medzi vývojárskym tímom hry, čo umožňuje dobrú kooperáciu pri budovaní hry a zároveň prináša do vývoja aj viac zábavy. „Pracujem s kreatívnym režisérom Far Cry 3 – Patom Plourdeom, ktorý je absolútny génius. Naše vízie sú v mnohom veľmi paralelné a navzájom sa posúvame dopredu. Jadrom hry je pre nás tento význam Cudzinca v Cudzej zemi.“
Tento princíp vysvetľuje nápadom stále umiestňovať hráča do prostredí, ktoré sa nepodobajú na nič, s čím sa stretol predtým. Ďalším nápadom je aj prenasledovanie koristi. Boj totiž funguje tak, že hráč sa často prediera cez stromy a prírodu až sa dostáva k nepriateľom, ktorí o ňom nevedia, čo dáva hráčovi mnoho možností ako sa následne v prostredí zachovať. Yohalem tiež upozorňuje na pojem, ktorý zaviedol Far Cry 2 a síce schopnosť využiť niektoré veci (ako napríklad oheň) k získaniu vlastných výhod. To je jadro hrania a zvyšné prvky sú recykláciou (aj keď je to príliš hrubé slová, ide skôr o znovuobjavenie a využitie rôznych prvkov) už známych vecí v hrách.
A na záver Yohalem hovorí: „O hre môžete rozmýšľať ako o Assassins Creed z pohľadu prvej osoby. Rozprávame sa totiž o akčnej adventúre z pohľadu prvej osoby. Niektoré levely sú dokonca kompletne bez strieľania.“
Toľko k veciam, ktoré Yohalem odhalil. Je to síce zaujímavé, ale stále je tu riziko, že hra dopadne podobne ako FC 2 a síce – stereotypne – dúfajme však, že slová autorov nepominú do prázdna a dočkáme sa výbornej hry. Far Cry 3 vychádza na PC, Xbox 360 a PS 3 už 7. septembra 2012.