Vydanie tohto patchu sa pomaly blíži, má to byť ešte tento mesiac a tak Wyatt Cheng, technický dizajnér D3 sa rozhodol nám niečo povedať ku niektorým chystaným zmenám.
- Pri súčasnom drop systéme na Inferno obtiažnosti sa vyskytol problém s tým, že pre hráčov bol postup na vyšší Act moc náročný poprípade moc náročný pre ich „peňaženky“ (potreba kupovania predmetov z aukcie). To bolo spôsobené tým že v nižšom Acte nebolo možné získať predmet takého levelu aký sa dá získať vo vyššom Acte. Aby vývojári D3 vyšli hráčom v ústrety tak toto spravili už minulosťou, teda aspoň v tomto patchi. To znamená, že to čo padalo len v Act III/IV bude teraz padať aj v Act I. Aby to bolo trocha vybalancované tak šanca na tento drop v Act I bude znížená. Týmto nám chcú dať na výber, buď farmiť hromadu ľahších príšer, alebo sa 3 minúty hrať na mačku a myš a pritom mať stále šancu získať rovnako dobré itemy. Následná tabuľka znázorňuje približné hodnoty šance na drop.
- Dávnejšie informovali o tom, že sa chystajú pozmeniť legendárne predmety. Konkrétne to aby sa nestávalo, že modré predmety sú s lepšími vlastnosťami. Avšak toho sa v tomto patchi ešte nedočkáme, viacej informácií k týmto zmenám budú zverejnené po vydaní patchu 1.0.3.
- Ďalšia zmena na Inferne sa týka počtu rare predmetov padajúcich z bossov. Pôvodne bol garantovaný drop 2 rare predmety z bossa, toto sa znižuje na 1 garantovaný (stále je možné získať aj viacero ak sa vám pošťasti). Táto zmena ukrýva iný zmysel ako sa môže na prvý pohľad zdať. Blizzard tým chce dať hráčom dôvod prečo sa vyplatí pokračovať aj po zabití bossa a to tým, že hráči, ktorý majú plných 5 stackov Nephalem Valoru (Nephalem sa stackuje zabíjaním bossov, championov atď. na Inferno obtiažnosti), získajú z každého bossa (rare a champion skupiniek tiež) 1 rare item navrch.
- Bonus monster damage za každého pripojeného hráča bude odstránený. Čím sa multiplayer uľahčí, ale myslím že to je rozumná zmena keďže v tejto hre nie je žiadna postava vyslovene healer, tak nie je dôvod prečo by hráči mali umierať ľahšie než pri solo hre keďže Blizzard chce aby solo a multiplayer hra boli náročnosťou čo najpodobnejšie.
- Úprava náročnosti Act častí na Inferne. Act I zrejme menený nebude, náročnosť mierne klesne u ostatných Actov ale Cheng uisťuje že ľahkým to rozhodne spraviť nechcú, len pociťujú, že rozdiel náročností Act I oproti ostatným je priveľký.
- Oprava predmetov je moc lacná? No tak ju zvýšime, čo tak 4 krát až 6 krát? Dôvodom tejto zmeny je aby hráči viac dbali o to aby nezomierali. To nie je cieľ hry, nejak tie príšerky dokopať hlava nehlava hlavne že umrú. Zvažované boli rôzne možnosti ako znemožniť oživovanie počas boja, predĺžiť čas oživovania, „obdarenie“ debuffom po oživení. No nakoniec to teda vyhrala tá oprava.
- Attack speed – na niektorých predmetoch nefunguje, to bude opravené, no okrem toho attack speed bude oslabený pretože sa zdá byť jednoznačnou dominantou spomedzi vlastnosti predmetov. Ako ho oslabiť ešte nie je jednoznačné, rozhoduje sa medzi 2 možnosťami a výber môžu značne ovplyvniť ohlasy od hráčov. Jedna z možnosti je jednoducho znížiť hodnoty attack speedu, druhá je zmeniť vzorec pre výpočet, tak aby attack speed nahromadený viacerými predmetmi nebol až tak efektívny, čo však dosť sťaží rozhodovanie sa vo výbere predmetov, takže aktuálne má navrch prvá možnosť.
- Jarný výpredaj u Blacksmitha a Jewelera. Nie trénovanie, ale to čo si u nich postavíte bude lacnejšie, v niektorých prípadoch bude rozdiel ozaj výrazný. Príklad:
Nejaké výrazné zasahovanie do samotných charakterov neočakávajte, to sa bude konať až v patchi 1.1. Teraz bude maximálne len pár malých úprav. Patch 1.0.3 navyše prinesie rôzne opravy, vylepšenie aukcie (no to som zvedavý, veď vyzerá ako prototyp vôbec prvej aukcií v hrách) a iné zmeny…
O patchi 1.0.3 na battle.net, ale márne tam pôjdete všetko máte tu… 😉
zdroj: us.battle.net