Battleship, alebo po slovensky Lodičky, je hra pre dvoch hráčov, založená na hádaní. Hráči si na papier nakreslia súradnicové pole a do neho umiestnia symboly, reprezentujúce rôzne typy bojových lodí a následne tipujú súradnice, dúfajúc, že nimi trafia súperove lode. Hra vznikla už pred prvou svetovou vojnou a oficiálne bola vydaná počas tej druhej. O niekoľko rokov neskôr vyšla na svet aj dnes viac známa stolná hra.
Hollywood si teda zmyslel, že podľa tejto starej dobrej hry natočí film, do ktorého sa dal nahovoriť chudák Liam Neeson, ktorý si tak zahral po boku vychádzajúcej hereckej hviezdy, Rihanny. Vo filme, kde sa do mixu pridajú ešte aj mimozemšťania, atakujúci našu milovanú planétu. Ako iste tušíte, druhý Občan Kane sa nekoná. Ba ani ďalší Alien. Len ďalší hollywoodsky pokus o napodobnenie adrenalínovej zábavy populárnych akčných videohier, ktoré zarábajú viac než filmy.
A nebol by to kompletný kruh, keby sa to neuzavrelo pokusom o vytvorenie hry podľa tohto filmu inšpirovaného hrou. Pocity vývojárov z Double Helix počas toho, ako dostali za úlohu túto hru priviesť na svet, sa zrejme podobali tým mojim, keď som sa dozvedel, že ju budem musieť recenzovať. Pokiaľ začínate mať pocit, že táto hra nedopadla práve najlepšie, tak sa toho pocitu držte.
Ako lepšie dnes preniesť ducha tejto storočie starej, strategickej hry na naše obrazovky, než skrz strieľačku z pohľadu prvej osoby? V… príbehu, ak tak možno nazvať to, čo má misie držať pokope, sa chopíte role akéhosi vojaka na havajských ostrovoch, ktorého meno si určite nikto nezapamätá. Jeho prácou je spočiatku zneškodňovať zahodené bomby z druhej svetovej vojny, čo ale hneď naruší nečakaná invázia mimozemšťanov. To je asi tak všetko, čo potrebujete vedieť. Pretože to je naozaj všetko, čo sa aj dozviete. Jeden by bol povedal, že príbehy v porne sú relevantnejšie a idúce viac do hĺbky. Ehm.
Samotné misie sú viac monotónne než moderné popové odrhovačky, ktoré nám tlačia do hláv rádiá a televízne hitparády. V každej jednej z nich dostanete za úlohu zničiť rušiace zariadenia mimozemšťanov, aby ste tak uvoľnili priestor a uľahčili prácu bojovým flotilám. Tie budete môcť neskôr ovládať, keď z tiel mŕtvych nepriateľov zdvihnete špeciálne karty, ktoré vám to umožnia. Pri ich aktivovaní sa dostanete do špeciálneho menu, kde si môžete rozmiestniť vlastné lode a poslať ich na určité miesta, pre pridanie podpory z mora na zem.
Áno, v FPS móde môžete privolať podporu z mora. Problémom ale je, že umelá inteligencia je tak stupídna a náročnosť tak nízka, že to nikdy potrebovať nebudete. Ďalším lákadlom mala byť možnosť zúčastniť sa námornej bitky a ovládanie vlastnej lode. Ale to sa dá celé zhodnotiť populárnou frázou „Press X to win“, respektíve stláčaním freneticky niekoľko tlačidiel zopár sekúnd, kým nepriateľská loď nevybuchne.
FPS hrateľnosť je prinajlepšom podpriemerná. Nudné zbrane, nudní nepriatelia, nudné misie a herný dizajn. Grafika je zastaraná a herný svet je tak nenápaditý, až je človeku z toho smutno. Hudba a zvuky sú rovnako nezapamätateľné, až vyvstáva otázka, či má táto hra vôbec nejakú dobrú vlastnosť. Niečo pozitívne, čo by som mohol napísať. Odpoveď je jednoduchá. Nemá.
Battleship je absolútny herný odpad, ktorému sa musíte vyhýbať za každú cenu. Až mi bolo ľúto vývojárov. Mnohí určite vstúpili do herného priemyslu s nejakou víziou a nadšením. A hneď ako získali vysnívanú prácu v hernej firme, dostali za úlohu porodiť Battleship. Priam depresívne pomyslenie. Ale nechajme to tak. Nechajme to za sebou. O týždeň si na túto hru nikto nespomenie. Čo je len a len dobre.
|
žiadne? |
|
všetko |
10% | |
ŽÁNER | FPS |
VÝROBCA | DoubleHelixGames |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
ABC DATA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
|