Poľské štúdio People Can Fly, ktoré sa pred viac ako rokom ukázalo v skvelej FPS strieľačke Bulletstorm a momentálne pracuje na titule Gears of War: Judgment, sa vyjadrilo k svojím plánom do budúcnosti. A tie sú rozhodne zaujímavé. Štúdio chce upustiť od strieľačiek a venovať sa viac perspektívam akčných adventúr, avšak – je tu háčik…
Spočíva v zdanlivo banálnej veci, a síce, že štúdio je kvôli prácam na atraktívnych lineárnych akčných hrách brané ako skupina vývojárov zameraných "striktne na strieľanie". Kreatívny režisér štúdia Adrian Chmielarz nechce aby si to ľudia mysleli a vie, že jeho tím je schopnejší oveľa väčších vecí. Pri nedávnom interview s Game Informerom prezradil Adrian viac o vízii štúdia a aj o tom, čo ich od nej brzdí: "Je to veľmi ťažké lebo keď už ste raz úspešní so strieľačkou, ako sme pôvodne my boli s Painkillerom, tak následne od vás nikto nechce nič iné. V skutočnosti je tu jedna akčná adventúra, ktorú skutočne veľmi veľmi chceme urobiť. Každý na to hovorí: ‘To je veľmi zaujímavé. Máte nejaké strieľačky?’"
Nuž, vyjsť každému v ústrety nie je jednoduché, o to viac pokiaľ nie ste nezávislým štúdiom. Keďže People Can Fly patria pod záštitu Epic Games, len ťažko si môžu vysnívať vlastné hry pokiaľ im Epic povie, že majú pracovať na tom, čo od nich ľudia očakávajú a v čom sú, priznajme si, veľmi dobrí. Na druhej strane, priznajme si, by bolo nesmierne zaujímavé vidieť ako by sa poliaci stojaci za Bulletstormom pohrali s konceptom akčnej adventúry. "Aj keď mám veľmi rád strieľačky tak viem, že ja aj iní chlapci v štúdiu chceme ísť na druhej strane za nejakým iným cieľom. Vec, ktorá ma osobne veľmi zaujíma je pôžitok z objavovania, pôžitok z prieskumu. Objavíte [príbehové fragmenty] a pospájate si ich takou cestou ako chcete a máte vlastné jedinečné skúsenosti vovnútri sveta, presne také ako keď hráte Skyrim. Toto sú typy svetov, ktoré chceme ponúknuť," približuje Chmielarz.
Nezostáva nám nič iné len veriť, že People Can Fly dostane možnosť ísť si aj za svojimi vlastnými cieľmi, ktoré sú síce pekné ale vo svete komerčného herného biznisu dosť ťažšie realizovateľné. A koniec koncov – hovoria to tvorci Bulletstorma… kto by od nich niečo také čakal, nie?