A ďalší týždeň je za nami. V tomto týždňovom súhrne si povieme aj o konferencii E3, ktorá už síce skončila, no stále nevieme, kto ju, obrazne povedané, vyhral. Ako je už zvykom, v článku nájdete aj pár oznámení o nových hrách, nejaký ten trailer, napríklad na WRC 3 a keďže sme dlho nehovorili o hre Diablo III, tak to dnes napravíme.
Začneme ale správou, ktorá bude iste zaujímať najmä fanúšikov konzol. Na internete sa totiž objavili informácie o chystanej konzole od Microsoftu, a to, ako všetci už určite vieme, Xbox 720. Dokumenty, ktoré unikli, tvrdia okrem iného aj to, že hry na novom Xboxe by mali byť o 4 až 6krát lepšie ako na staršom bratovi, teda 360. Dočkať by sme sa mali rovnako aj novinky s názvom Glasses a tiež nového Kinectu s názvom Kinect V2. Očakávať môžeme aj plnú podporu Xbox TV so špeciálnymi aplikáciami, možnosťou sledovania až dvoch HD programov naraz a to všetko s podporou 3D a Blu-Ray. Nuž, čo je na tom pravdy a oveľa viac informácií vás čaká, samozrejme, v článku.
Vedúci dizajnu hry Star Wars: The Old Republic, Emmanuel Lusinchi, prehovoril pre portál games™ o konkurencii na MMO trhu. Podľa neho je úroveň kvality tejto súťaže schopnosti dôležitejšia než tzv. free-to-play model, ale súčasne podotkol, že BioWare je prístupný debatám o iných metódach sponzoringu. Fanúšikovská základňa by sa však teraz mala skôr sústrediť na myšlienku, že BioWare bude SWtOR neustále vylepšovať, než že sa v blízkej budúcnosti dočkajú hrania zadarmo. Kompletnú správu o tom, či si zahráte SWTOR zadarmo, sa dočítate v článku. Ako je už zvykom.
A teraz o tom, ako sa Dead Space 3 bude snažiť zaujať širšie publikum. Výstava E3 priniesla množstvo zaujímavých noviniek. Jednou z nich boli aj prvé zábery z Dead Space 3, ktoré v radoch hráčov vyvolali veľmi rozporuplné reakcie. Fanúšikovia série sú mierne rozhorčení, pretože vývojári si vybrali smer mainstream a Electronic Arts sa to ani neusiluje vyvrátiť. Vo veľkom rozhovore pre server CVG to potvrdil Frank Gibeau, šéf EA Labels. Vydavateľ sa po porade s Visceral Games rozhodol, že by sa patrilo rozšíriť fanúšikovskú základňu a sprístupniť značku širšiemu publiku pridaním trochu väčšieho množstva akcie. Dôsledkom je okrem iného aj podpora hry pre viacerých hráčov a kooperácie.
Spoločnosť EA v spolupráci s portálom nhl.com predstavila tvár tohtoročnej NHL, ktorú si tentoraz volili samotní fanúšikovia. Stal sa ňou útočník Philadelphie, Flyers Claude Giroux, ktorý vo finále porazil brankára Nashvillu Pekku Rinneho. NHL 13 je naplánovaná na 14. september pre konzoly PlayStation 3 a Xbox 360. Odhalené sú aj predobjednávkové bonusy, ktoré nájdete v článku.
Nebojte sa, nezabudol som. Ideme k spomínanému Diablu. Vôbec prvé zabitie Diabla na inferno náročnosti s hardcore postavami. Trvalo to až 35 dní od spustenia Diabla. Tými šťastlivcami sú dvaja spoluhráči Kripp a Krippi, barbarian + sorcerer a tento kill si aj zvečnili na videu. Keby nejakou náhodou sem zablúdil aj niekto, kto Diablo nepozná, tak kľúčovým slovom tu je „hardcore“. Títo dvaja hráči prešli Diablo na všetkých 4 náročnostiach bez jedinej smrti, teda aspoň nie smrti postáv, s ktorými zabili Diablo. Čo je rozhodne impozantný výkon, pretože niektoré náhodné monštrá, a to ani nie Act bossovia, hráča bez problémov zabijú aj 10 aj viackrát, kým sa tú potvoru podarí skoliť. V prípade smrti hardcore postavy je navždy stratená a hráč musí začať s novou a odznova. Vlastne vo videu to je vysvetlené už na začiatku. Dokonca sa im to podarilo len jediný deň pred patchom 1.0.3, v ktorom bola celá inferno náročnosť mierne zľahčená. Kto by bol zvedavý, môže si v článku pozrieť video z tohto súboja.
Niektorých táto správa zrejme zaskočí, poteší, a kto vie čo ešte. No pravdou je, že to je už staro-nová novinka. Je to už približne rok, čo Ubisoft oznámil založenie svojho vlastného filmového štúdia a rozhodol sa ísť cestou známeho Marvelu, ktorý úspešne sfilmoval a stále filmuje svojich komixových hrdinov. Síce Ubisoft pred rokom hovoril rovno o troch hrách, ktoré plánuje sfilmovať, no doposiaľ tu nebol žiaden výsledok ani pokrok. Konkrétne to boli spomenutí Splinter Cell, ďalej Assassin's Creed a Ghost Recon. No dá sa povedať, že aspoň u Splinter Cell predsa len nejaký pokrok je, pretože Ubisoft sa ohľadne adaptácie tejto hry aktuálne dal do reči s filmovými producentmi Warner Bros. a Paramount Pictures.
Poďme k E3. Špeciálne hlasovanie IGN skončilo. Ktorý herný gigant si vás tento rok získal najviac? I keď je výsledok očakávaný a prvé dve miesta získali Sony a Microsoft, prekvapujúci je hlavne fakt, že rozdiel medzi druhým a tretím miestom, čiže medzi spomínaným Microsoftom a Nintendom, je iba 848 hlasov. Sony získalo od publika s prehľadom prvé miesto. Sony – 24 120 Microsoft – 13 397 Nintendo – 12 549. Video nájdete v článku.
Českí vývojári z Amanita Design majú na svedomí mnoho Indie peciek, ktoré sa rozniesli aj mimo Českej republiky. Prednedávnom vydali svoju novú hru Botanicula, ktorá hneď zožala svoj úspech a vývojárom priniesla dobrý zisk. Rovnako ako Machinarium, dostala aj Botanicula svoje demo, ktoré je možné spustiť v prehliadači! Odkaz na recenziu tejto hry a link na stiahnutie dema nájdete v článku. Hru si môžete kúpiť na Steame za super cenu 7,99 eur.
A teraz ďalšie demo. Travellers Tales práve vydali demo verziu očakávaného titulu Lego Batman 2: DC Superheroes. Ukáže vám, čo presne od hry čakať a snáď vás aj presvedčí o tom, či je pre vás hra určená alebo nie. Demo má 799 MB a stiahnuť si ho môžete z oficiálnej Lego stránky. Pokiaľ máte Xbox alebo PS, cez internet si demo môžete stiahnuť aj na svoje konzoly. Lego Batman 2 bude, ako prvá lego hra, obsahovať dialógy a zahráte si za rôzne postavy z DC univerza.
Na internte sa objavili prvé zábery z racingovej hry od Black Beanu, WRC 3. World Rally Championship sľubuje, že bude lepší ako kedykoľvek predtým a bude poháňaný novým herným enginom. Hra bude zahŕňať všetky zhromaždenia WRC kalendára z roku 2011. Hra je naplánovaná na október 2012 pre PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Trailer pod týmto textom určite nájdete.
V júnovom čísle herného magazínu IG Magazine potvrdil Hideo Kojima piaty diel stealth série Metal Gear Solid. Kojima hneď pridal niekoľko zaujímavých informácií o technickom spracovaní či príbehu. Fanúšikovia série sa majú skutočne na čo tešiť a majú dôvod na otváranie šampanského. Čo sa týka grafického spracovania, tak hru bude poháňať Fox Engine, ktorý predstavil samotný Kojima. MGS V bude znova stavať na prvé miesto tichý postup v hre, avšak dočkáme sa interakcie s postavami, akú sme mohli vidieť napríklad v poslednom Deus Ex. Doplnené informácie nájdete v článku.
Na tento týždeň je to všetko. Stále však platí, že sa našej stránke toho nájdete oveľa viac z hernej scény, tak neváhajte, čítajte. Želám vám krásny týždeň a tešte sa z toho, že na budúcu sobotu sa stretneme už deň po vysvedčení.