Battlefield 3 sa vydalo cestou, ktorú predtým kritizovalo, teda platená služba, ktorá poskytuje platiacim hráčom isté výhody oproti hráčom bežným. Prvé DLC v podobe Back to Karkand sme mali možnosť zrecenzovať tu a teraz prišlo na rad druhé DLC Close Quarters spolu so službou Premium, ktorej výhody a nevýhody si predstavíme
Premium Elite od EA
To, že EA sa pravdepodobne vyberie cestou Activision a vydá obdobný systém predplatených DLC, akým je vlastne Elite, bolo dosť pravdepodobné. DLC sú totiž obľúbenou metódou, ako zdvihnúť čiastky získané z jednej kópie hry. A pri takomto vo veľkom predávanom projekte je to dôležitejšie. A tak vznikla myšlienka Premium, ktorá je vlastne iba systémom, ktorý dodá pripravované DLC do Battlefield 3 za nižšiu cenu, ako keby ste si ich kupovali osobitne a s istým časovým predstihom oproti ľuďom, ktorí si kúpia DLC osobitne. Hneď na začiatku napíšem, že tí, ktorí si sadnú k Battlefield 3 raz za týždeň (napríklad), môžu na BF3 okamžite zabudnúť, pretože DLC nebudú mať kedy hrať, aj keď zas počet máp v pôvodnom Battlefielde nie je taký vysoký. Iná je situácia pre ľudí, pre ktorých je hranie multiplayeru každodennou rutinou. Situácia je tak iná a tu je na pováženie, či to bude rentabilné vzhľadom na hodiny mutliplayerových bitiek s novým obsahom.
Chvályhodné je to, že EA sa rozhodlo balíčky tematicky zoskupiť, a teda o nič neprídete, ani keď sa pre Premium nerozhodnete a kúpite si iba nejaké DLC. Tematické rozdelenie je jasne viditeľné na práve vydanom Close Quarters, ktoré sa zameriava výhradne na súboje nablízko, teda na zložku, ktorá patrí skôr do portfólia konkurenta od Activision. A zase na druhej strane ďalší s názvom Armored Kill bude zameraný na bitky vojenskej techniky na obrovských mapách. A teda zákazník, ktorý odmietne dať peniaze za Premium, si bude môcť kúpiť iba tie DLC, ktoré bude reálne hrať.
Tak sa pozrime, čo vlastne služba Premium značí. V prvom rade sú to spomínané DLC, ktoré budú vychádzať v týchto intervaloch: Close Quarters vyšiel 12. júna, nasledovať bude vyššie spomínaný Armored Kill, ktorý si hráči budú môcť vychutnať v septembri. Nasledovať bude decembrový Aftermath a celé DLC pôsobenie Battlefieldu 3 zakončí End Game v marci 2013. No to nie je všetko. Členovia Premium budú mať prístup k špeciálnym predmetom, ktoré sa nebudú dať získať nijakou inou cestou. Ďalej si DICE pripraví: sprievodcov stratégiou boja, bližšie nekonkretizovaný bonusový obsah a Double XP víkendy pre členov klubu.
Battlefield 3: Close Quarters
Okrem služby Premium sme sa na zúbok pozreli aj DLC-čku, ktoré malo preniesť Call of Duty boje do Frosbite 2 enginu. V krátkosti sa dá obsah zhrnúť do tejto charakteristiky: 2 nové módy, 4 nové mapy a nové zbrane, ktoré sa odomykajú cez úlohy, podobne ako tomu bolo v Back To Karkand. Zbraní je 10 a nájdete tam aj kúsky ako sú AUG A3, SPAS-12 či ACW-R.
Prvým z dvojice módov je Gun Game, čo je vlastne verná kópia módu s rovnakým názvom zo série Call of Duty a Counter-Strike. V zásade ide o to, že hráč nemôže zabíjať ľubovoľnými zbraňami ale iba kúskami, ktoré mu do rúk vloží hra. Začína sa so štartovnou pištoľou a postupne sa hráč musí prehrýzť cez brokovnice, samopaly, útočné pušky, „snajperky“ a všetko to zakončiť zabitím s nožom. Tento mód má však dve zásadné chyby. Tou prvou je, že sa hrá v tímoch, podobne ako Counter-Strike, a teda sa často stáva, že vám spoluhráč "ukradne" zabitie, čo nie je práve prínosné pre vaše duševné zdravie. Najmä keď ste v popredí a stále máte pocit, že spravodlivosť neexistuje, keď sa vám pripisujú iba asistencie. Druhou chybou je samotný výber zbraní a prakticky v tomto móde platí, že ak nezachytíte úvod, prehrali ste. Začína sa totiž s pištoľami a potom sa prechádza k silnejším "kvérom", čo spôsobuje, že ak vám nepriatelia ujdú a vy stále chodíte po mape s „lamerskou“ pištoľou, tak pravdepodobne bude nasledovať odpojenie od servera.
Lepším nápadom by (podľa mňa) bolo úplné obrátenie poradia zbraní, no so zachovaním noža na poslednom mieste. Potom by ste mali šancu aj po neskoršom pripojení na server, alebo keď sa vám na začiatku trochu nedarí. Druhým módom je vlastne modifikácia starého známeho Conquest módu na prostredie malých máp. V prvom rade sú CP body iba tri a čo je najdôležitejšie, ich zabratie trvá iba niekoľko sekúnd, v čom sa hlavne odlišuje od jej sestry na pôvodných mapách. Nejde ani o Assault modifikáciu, takže každý tím začína s rovnakým počtom „ticketov“ a tie sa odpočítavajú za každé úmrtie a aj tomu tímu, ktorý má obsadených menej Capture points.
Samotné 4 mapy spájajú prednosti enginu (deštrukcia a výborné grafické spracovanie) s malými priestranstvami, čo, samozrejme, mení celé základy hrateľnosti, a tak snajperi takmer strácajú význam. DICE však dokázalo vytvoriť veľmi kvalitné mapy, ktorých spoločnou charakterizáciou je vertikálnosť, čo prakticky znamená, že rozloha do šírky sa zmenila na rozľahlosť do výšky. Je prakticky jedno, či ide o priemyslový komplex v Scrapmetal, ktorý ponúka kvantum schodísk a ľahko priestrieľných materiálov alebo o Ziba Tower, ktorej dominujú kancelárske priestory, rovnako ako v mape s názvom Operation 925. Tá sa môže pochváliť asi najatmosférickejšími prestrelkami v DLC, nakoľko jedna časť mapy je umiestnená v rozsiahlej podzemnej garáži, a tak si užijete hry svetla a tmy v kombinácii s lietajúcimi guľkami. Poslednou do klubu je Donya Fortress, ktorá je kombináciou troška rozľahlejších priestranstiev s úzkymi chodbami, v ktorých rozhodujú rýchlosti reakcií.
ôležitým aspektom hrateľnosti sa tak stal pomalý taktický postup s kontrolovaním každého rohu budovy, no hlavne je potrebné sa hýbať, pretože mapy sú navrhnuté tak, že nepriateľ vás môže pokojne prepadnúť zozadu a podrezať vám hrdielko s vojenským nožom. Aj keď autori vopred ohlasovali, že toto bude rozlohou, vzhľadom na smerovanie série, netradičné DLC, tak som ostal rozlohou máp dosť prekvapený, nakoľko som čakal, že budú o dosť menšie. A keď si prejdete všetky poschodia každej jednej mapy, tak budete určite súhlasiť. Akurát je na škodu, že tieto mapy neposkytujú mód Rush, ktorý sa za pomoci odnože Bad Company vyprofiloval na jeden z najobľúbenejších v sérii.
Vzhľadom na to, že mapy sú, aké sú, sa asi nedala čakať podpora úplnej deštrukcie, a tak je deštrukcia v tomto DLC obmedzená skôr iba na efektný doplnok, ako na prvok, ktorý primárne ovplyvňuje hrateľnosť. A tak si budete užívať veľké kusy lietajúcej omietky a ďalších zničiteľných materiálov, no budovu nezhodíte. Zároveň si však buďte istí, že výzor máp po konci bitky sa s tým na ich začiatku nedá porovnávať.
Dostali sme teda to, čo sme čakali. Malé mapy (na pomery Battlefield 3) spolu s intenzívnymi bitkami medzi vojakmi, to všetko okorenené efektmi Frosbite 2 enginu a to všetko osladené novými zbraňami. Oproti Call of Duty tak ide o dôstojného konkurenta, ktorému chýba (chvalabohu) iba killstreak systém a quickscope. Jediné mínus smerujem ku Gun Game módu, ktorý by potreboval isté úpravy na to, aby bol lepší a chýbajúce tradičné módy, ktoré poznáme z klasických máp Battlefieldu 3.
|
výborne navrhnuté mapy zmena štýlu hrania (pre niekoho) nové bonusy a zbrane |
|
zmena štýlu hrania (pre ostatných) Gun Game by potreboval vyladiť nedostupný Rush |
75% | |
ŽÁNER | FPS |
VÝROBCA | DICE |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Electronic Arts |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |
Už onedlho na www.gsshop.sk! |
|