Japonský vydavateľ, Square Enix, dal viackrát verejne najavo, že vývoj Final Fantasy XIII bol plný rôznych náročných situácií. Aj tieto prekážky prispeli k tomu, že výborné predaje (350 000 kusov v Ázii) boli vykúpené vyššou čiastkou vynaloženou na vytvorenie hry. To sa v Square Enix chystajú zmeniť.
"Trvalo nám to trochu dlho," priznáva Motomu Toriyama, šéf vývojárskeho tímu. "Pre Final Fantasy XIII sme potrebovali veľké množstvo grafických dát, v istých momentoch na hre dokonca pracovalo viac ako 200 ľudí. Hoci sme mali k dispozícii takýto široký tím, časovo sme ho nevyužili dobre."
Základom pre vývoj hier v Square Enix v minulosti bol príbeh, dnes je to však inak. Podľa Toriyamu bolo náročné udržať všetkých zainteresovaných informovaných o všetkých zmenách vo vývoji. "Rozhodli sme sa, že potrebujeme vytvoriť viac praktických míľnikov, nie príbehových," upresňuje.
Aký spôsob si teda vymysleli v Square Enix najnovšie? "Na začiatku mesiaca sa rozhodneme, čo bude naším achievementom pre daný mesiac. To je náš plán, niečo, čo určite chceme dosiahnuť," vysvetľuje Toriyama. Spoločnosť sa snaží urobiť takýmto rozkúskovaním efektívnejší vývoj a skrátiť ním čas.