Leto a prázdniny sú síce ešte len za začiatku, no verím, že si ich užívate naplno. A možno práve kvôli tomu ste nestihli sledovať dianie hernej scény posledný týždeň, a preto sme pre vás pripravili, tak ako každý týždeň, súhrn toho naj. A že tu toho je. Mnohých z vás určite zaujme recenzia na nový Ghost Recon, pre pohladenie vášho zraku tu máme nové artworky z hry Half-Life a povieme si aj o tom, že Origin by rád bol lepšou verziou Steamu.
Začneme určite očakávanou recenziu, na ktorú som vás naviedol už na začiatku. Niečo po polnoci. Nenápadne sa s kamuflážou zakrádam lesom, keď narazím na dom. Skryjem sa za strom a vypustím prieskumného dronea, ktorým obletím okolie domu a identifikujem štyroch nepriateľov. „Vidíte ich?“ ozve sa hlas z headsetu. „Beriem si toho snipera na streche!“ odvetím a vzápätí sa ozvú ďalšie tri hlasy, ktoré si v rýchlosti stihnú prerozdeliť zvyšné ciele. O pár sekúnd sa v tme zjavia štyri polsekundové záblesky výstrelov, utíšených tlmičmi, a štyria nepriatelia padajú synchronizovane k zemi . „Dobrá práca, páni!“ Tak takto štýlovo kolega recenzent začal recenziu hry Ghost Recon: Future Soldier. A to, samozrejme, z jeho klávesnice nie je všetko. Kompletná recenzia, obohatená obrázkovým materiálom, na vás čaká v odkaze.
A hneď po tom, čo si túto hru zahráte, môžete využiť novú hernú službu. Mnohí z vás poznajú a aktívne navštevujú portál Metacritics.com, ktorý združuje recenzie a hodnotenia od portálov a užívateľov. Niečo podobné vzniká na Slovensku, keďže bol založený portál, ktorý by sa dal charakterizovať ako herná databáza – gamerate.net, ktorý má medzinárodné ambície (je lokalizovaný do 5 jazykov), no pozornosť venuje aj slovenským a českým hráčom. Na tomto webe si môžete vytvoriť a upraviť hernú zbierku vo svojom vlastnom profile, sledovať hodnotenia užívateľov alebo portálov prehľadne a na jednom mieste. Prostredníctvom portálu môžete komunikovať s ostatnými a hodnotiť herné tituly, ktoré ste hrali.
A čo by to bol za súhrn, keby sa v ňom neobjavili nejaké informácie o ohlásenom dátume vydanie, že? Tak jeden tu máme. Po vydaní na PC sa akčná RPG Risen 2 presúva na duo konzol Xbox 360 a Playstation 3. Doteraz neznámy dátum vydania dnes prezradilo vývojárské štúdio Deep Silver, ktoré stojí za oboma časťami tejto solídnej RPG série. Konzoloví hráči a hlavne fanúšikovia RPG sa môžu tešiť na začiatok augusta. Risen 2 vychádza na konzoly presne 3. 8. Okrem solídnej akcie a zážitku, ktorý by sa dal prirovnať k druhému Zaklínačovi, ponúka hra neopozerané (aspoň v hernom priemysle) pirátske prostredie.
Keď som písal o artworkoch, tak som nepovedal, že to nebude to jediné, čo vám pohladí zrak. Máme tu totiž aj obrázky z inej hry. Focus Home Interactive zverejnilo štvoricu nových záberov z prichádzajúcej atmosferickej hry s legendárnym Sherlockom Holmesom v hlavnej úlohe. Aj keď grafická stránka nepatrí k najpokročilejším, nedá sa jej veľa vytknúť. The Testament of Sherlock Holmes vyjde už túto jeseň. Vyšetrovania sa zúčastníme na konzolách PC, Xbox 360 a Playstation 3.
NCsoft, jeden z hlavných vydávateľov masívnych online hier, a štúdio ArenaNet, vývojári obľúbenej série Guild Wars, dnes oznámili, že ich druhé pokračovanie bude v Európe a Severnej Amerike vydané 28. augusta 2012. Guild Wars 2 stavia na úspechu prvej časti série, ktorej sa na celom svete predalo viac než 7 miliónov kópií! Pokračovanie si dalo za cieľ vylepšiť boje, vytvoriť obrovský svet, v ktorom by nikdy nič nestálo, viacdruhovú príbehovú líniu, dynamické PvP boje a nakoniec zábavu na desiatky hodín bez platenia mesačných poplatkov! „Hráčom prinášame vynikajúcu online hru s rozsiahlym zdieľaním sveta, ktoré kladie veľký dôraz na spoločenskú interakciu s ostatnými,“ povedal Mike O’Brien, riaditeľ a spoluzakľadateľ ArenaNet.
Capcom oznámil, že plánuje rozšíriť RPG Dragon’s Dogma do novej plnohodnotnej značky, ktorej prvý diel predal už cez milión kusov za prvý mesiac na trhu. Hra začala dostávať priaznivé recenzie už v máji a užila si silný debut hlavne v Japonsku, kde sa za prvý týždeň predalo viac ako 300 000 kópií. Capcom poznamenal, že ich titul je 55. hra v poradí, ktorá predala viac ako milión kópií. Na základe takéhoto úspechu chce vydavateľ postaviť značku, ďalší „pilier príjmov“, ktorá by sa mohla postaviť po boku japonských megahitov Monster Hunter a Sengoku Basar.
Konečne! Všetci sme dúfali, a nakoniec sa tak aj stalo. Pred niekoľkými dňami sa na internete objavili Artworky z Half-life 2: Episode Three. Tieto artworky pochádzajú z roku 2008, čo znamená, že sa na hre pracuje takmer od vydania druhej epizódy. Na artworkoch môžeme vidieť výrazne zmenenú Alyx v zimnom oblečení, čo potvrdzuje, že tretia epizóda sa bude odohrávať na Antarktíde. Budeme "pátrať" po záhadnej lodi "Borealis". Ďalej zaujme havarovaný Mi-17, ktorým mal na konci druhej epizódy Gordon odletieť. Ak niekoho zaujíma, či nie sú artworky "fake", tak potvrdzujeme, že nie. Pravosť artworkov je 100%, pochádzajú totiž od Andrey Wicklunda z Valve. Dosť slov, prehliadnite si artworky a dúfajte, že príde aj oficiálne ohlásenie a možno aj trailer… Pri Newellovi asi sotva.
Ako všetci určite viete, služba Steam je v súčasnej dobe najväčším digitálnym distribútorom hier po celom svete. Viceprezident divízie EA Global Online, David DeMartini, má však plán, ktorým chce populárny Steam zhodiť z trónu. Navrhuje totiž podobnú taktiku, akú zvolil Facebook v časoch, keď bola na výslní sociálna sieť MySpace. „Sociálna sieť Facebook si z MySpace zobrala len to najlepšie a pridala niečo nové. Som presvedčený, že tento spôsob funguje, veď sa z Facebooku stal fenomén. Jediným spôsobom, ako sa dostať k inovácii, je to, aby sme urobili lepšiu verziu niečoho, čo už existuje. Keď Gabe Newell prvýkrát počul o službe Origin, povedal, že nikdy nedosiahne to, čo Steam. Teraz sme na ceste neustáleho zlepšovania. Som celkom optimistický, pretože sme si postavili základy a teraz sa začneme rozširovať.“ povedal DeMartini. Nedávno vyhlásil, že bol prvý rok „obrovským úspechom“, a to aj napriek kritike.
Dobre. A teraz na záver niečo špeciálne. Recenzia. Lollipop Chainsaw sa najlepšie popisuje sama za seba. Pokiaľ ste to neodtušili zo samotného názvu, tak vidieť na obale hry blonďavú roztlieskavačku s motorovou pílou a odseknutou hlavou pripevnenou na sukni vám určite stačilo na rozhodnutie, či Lízatkovej motorovke budete venovať pozornosť alebo nie. K tejto hre je nutné pristupovať ako k arkádovým klasikám, kedy nič nemuselo dávať zmysel a stačilo len, aby bola hrateľnosť zábavná natoľko, že sa od toho človek len ťažko odtrhne. Ak budete k Lollipop Chainsaw pristupovať akokoľvek inak, tak vás pravdepodobne sklame. Avšak pokiaľ pristúpite na pravidlá hry, tak sa môžete tešiť na hodiny rezania zombie za sprievodu eklektického spojenia humoru, ktorému nie je nič sväté, príbehu, úspešne sa snažiacemu vyhýbať sa akejkoľvek racionalite a audiovizuálnej štylizácii, spájajúcej všetku tú bizarnosť do jedného streleného celku. Zvyšok recenzie, samozrejme, v odkaze.
Na tento týždeň všetko. Pevne verím, že sa čítame aj nabudúce. Užívajte hier, zábavy a slnka.