Švédska firma Paradox Interactive, známa najmä svojimi strategickými sériami Hearts of Iron alebo Europa Universalis, si v hráčskej spoločnosti usilovne buduje dobré meno. V najnovšom rozhovore pre server Rock Paper Shotgun Paradox kritizoval spôsob, akým konkurencia narába so sťahovateľnými prídavkami.
Senior producer Gordon Van Dyke tvrdí, že pripravovaným projektom War of the Roses sa Paradox chystá vyraziť inou cestou. "Radi skúšame nové veci. Jednoducho chceme nájsť optimálny spôsob, taký, aby sme boli féroví voči zákazníkom. Chceme, aby si povedali: 'Stojí mi to za to. Dám im tých ďalších 5 dolárov, pretože za ne dostanem veľa.'"
Van Dyke ďalej vysvetľuje, čo je mnohým uvedomelým už dlho známe. O DLC rozhoduje väčšinou vedenie vydavateľa. Chlapci v oblekoch sa podľa neho nestarajú o to, aký bude prídavok kvalitný a či sa bude hráčom páčiť. Ide im o čísla. Príklad? "Call of Duty. Dostanete balíček máp a tí, čo si ho kúpili, sú razom oddelení od zvyšku hráčov. DLC si kúpi asi tak 30% ľudí, to znamená, že s tým zvyškom hrať nemôžete. Avšak vydavateľ je spokojný."
V Paradoxe je to však inak. Ako tvrdí Van Dyke, práve preto tam rád robí. "My pracujeme skôr štýlom: 'OK, ako toto ovplyvní našich hráčov?'. CEO Fred Wester je v tomto skvelý, pretože ma necháva robiť moju prácu. Dôveruje mi."
Bolo by fajn, ak by sa viacero spoločností riadilo takouto filozofiou, čo myslíte?