Po dovolenkovej dvojtýždňovej pauze je tu opäť súhrn diania na hernej scéne. Dnešný je nabitý hlavne recenziami na ktoré boli uplynulé týždne bohaté. Nesmie ale chýbať ani niekoľko pekných obrázkov z pripravovanej GTA V a veľa iných menších noviniek, ktoré vás však obohatia vo veľkom. Začneme.
Najprv však jedno blahoželanie. O narodeninách spoločnosti Valve napísal kolega Kapo. Nepíše však len o histórii, ale aj o vzostupoch, pádoch, postupoch až do súčasnosti, k čomu prikladá bohatý video materiál. Patrí mu veľká pochvala, že pre nás pripravil všetko, čo by vás mohlo zaujímať o tejto firme. Všetko najlepšie aj od nás!
GTA V sa nám po kratšej prestávke opäť ukazuje v plnej kráse na ďalších screenshotoch, na ktorých sa tentoraz objavuje záhadný muž – údajne hlavná postava GTA V s AK-47 s laserovým zameriavačom. Po stíhačke tu máme helikoptéru, dvojplošník známy aj z GTA San Andreas, policajné auto, kamión a nakoniec ďalšie športové auto, pravdepodobne Infernus z GTA IV.
Pred osemnástimi mesiacmi sa vývojári z United Front Games dozvedeli nemilú správu. Ich projektu s názvom True Crime: Hong Kong v Activisione odzvonilo. Nádejnej akcie sa ale našťastie chopil japonský Square Enix a dnes si môže za svoje rozhodnutie gratulovať. Predáva sa výborne. Activision sa projektu vzdal kvôli strachu z množstva vecí. Americký gigant sa obával predovšetkým nedostatočnej kvality hry a z toho vyplývajúceho prípadného neúspechu na preplnenom trhu. True Crime: Hong Kong mal totiž byť klonom série GTA. To ale zjavne neprekážalo Square Enix, ktorý vtedy hľadal značku, ktorá by dokázala open-world akcii od Rockstaru konkurovať. Prvotné predaje sú skvelé, v Británii hra po prvom týźdni na pultoch obchodov z prvej pozícii vytlačila New Super Mario Bros 2.
Prototype 2 je hra, z ktorej sa vyvinula labutia pieseň štúdia Radical. Dokáže upgradovaná verzia brutálnej sandbox „vyvražďovačky“ obstáť v súčasnej konkurencii sandboxových titulov? Prototype bol v čase svojho vydania vskutku prekvapujúcim zjavom , ktorý priniesol asi najbrutálnejšieho herného hrdinu, ku ktorému veľa hráčov prechovávalo negatívne emócie. No priniesol aj New York uprostred apokalypsy, ktorej dôvodom bol práve Alex Mercer, hrdina prvého dielu. A tam niekde v zákutiach New Yorku našla smrť aj rodina Sgt. Jamesa Hellera, vojaka, mieriaceho do srdca temného mesta. No tu sa zjaví starý známy Alex so svojimi nepredvídateľnými činmi a neznámym cieľom. Jeho prítomnosť sa určite nepáči po pomste bažiacemu Jamesovi, snažiacemu sa spraviť všetko pre to, aby Mercera zlikvidoval. Zvyšok recenzie samozrejme s obrázkami vás čaká v odkaze.
Po necelom roku od oznámenia sme sa dočkali a Counter Strike: Global Offensive je vonku. Valve sa podelilo aj o štatistiky získané počas bety CS: GO. Od 1.12.2011 až do 15.8.2012 sa beta testovania zúčastnilo cez 300 000 hráčov a odohrali viac ako 24 miliónov kôl. Favorizovanými zbraňani boli Desert Eagle, M4A1 a AK-47 a investovaných herných dolárov bolo viac ako 16 miliónov. Valve bude hru zásobovať svojimi mapami, ale bude podporovať aj moderskú komunitu na miestach ako Map Workshop, kde dizajnéri aj hráči si môžu prezerať a vyhodnocovať mapy a dokonca sa aj podpísať pod sledovanie vývoja. Jeden zo zaujímavých herných módov je už aj hneď k dispozícii od týpkov z plaguefest.com, ktorí vytvorili Zombie mod. Counter Strike Global Offensive je dostupný na Steame, PSN a Xbox Live za rozumnú cenu 13,99€.
Kdesi komusi z Queasy Games napadlo, že by mohlo byť zaujímavé skĺbiť programy na digitálnu produkciu hudby s hrou, ktorá disponuje jednoduchými pravidlami. Celé toto potom spraviť prístupným pre všetkých a najmä, ako sa v hudobnom svete patrí, poriadne tvorivo. Nech sa páči, na svete je Sound Shapes. Skákanie, zrýchlený pohyb, lezenie po stenách a stropoch (avšak len pomaly). Červená je zlá, zabíja. Všetko ostatné tvorí hudbu. To sú základné pravidlá Sound Shapes. Čistokrvná a vo svojej podstate úplne jednoduchá „hopsačka“. Avšak v jednoduchosti tkvie krása. Nie nadarmo je Super Mario ikonou „hopsačiek“ a jednou z najobľúbenejších hier vôbec. Zvyšok recenzie v pôvodnom článku.
Darksiders 2 prišiel v takej forme, ktorú očakáva hráčska obec od každého pokračovania a necháva svojho predchodcu výrazne za sebou. Aj keď je tu jedna oblasť, kde je tento súboj viac-menej vyrovnaný. Príbeh. Ten sa odohráva v čase medzi prológom a prvou kapitolou prvého dielu, kedy sa jeden z Jazdcov Apokalypsy, War, dostáva na Zem, aby rozmetal vojská Neba a Pekiel, ktoré si za miesto apokalyptickej bitky vybrali práve modrú planétu . To však nemal robiť, nakoľko nebol povolaný (pre doplnenie informácií vám odporúčam zahrať si jednotku), a tak ho Rada potrestala a uväznila. Navyše ľudstvo bolo zničené, a tak sa jeho brat Death (Smrť) vydáva na strastiplnú cestu, aby očistil jeho meno a zachránil ľudstvo. Magické predmety, zrady, mocné bytosti a vlastná mytológia. Toto všetko sprevádza hráča celou hrou a poskytuje zaujímavú spleť, ktorá dokáže udržať hráčovu pozornosť po celú dobu hrania.
A v redakcií nerobíme recenzie len na hry. Teraz prichádza jedna na Nintendo. Pamätáte si ešte na to, keď vlani vyšlo 3DS za prehnanú cenu a nikto si ho vlastne nekupoval? Už vtedy bolo jasné to, že Nintendo prichystá vylepšený model. Novinka práve prichádza na trh, avšak trochu pri tom pokrivkáva. Medzi základné problémy 3DS patrila slabá výdrž akumulátoru, nedostatok kvalitných hier, chýbajúci druhý „analóg“ a prehnaná cena. S výdržou sa nič nezmenilo, knižnica hier sa pekne rozrástla, druhý „analóg“ bol doplnený značne „obskurným“ kusom príslušenstva a cenu okresali o dobrých 100 eur. Až potom sa 3DS zmenilo na naozaj úspešného nástupcu starého NDS.
Poznáte to. Vyjde nové MMO a všetci sa sťažujú, že je to len kópia WoWka. Potom vyjde The Secret World a všetci sa budú sťažovať, že to nie je kópia WoWka. Nehovoriac o tom, že ta hrá je miestami až trochu moc hardcore. To však práve chceme, nie? MMORPG, ktoré poláme takmer všetky pomyselné barličky a ponúkne hráčom jedinečný herný zážitok. Že ten jedinečný zážitok v sebe zahŕňa listovanie v skutočnej Biblii alebo dekódovanie zvuku pomocou audio editora? Tomu hovoríme oživenie hrateľnosti – nekonečné zabíjanie diviakov a zbieranie ich kože už stratilo svoje čaro. Nie, že by ste aj v The Secret World nezabíjali nepriateľov a nezbierali predmety.
Na tento týždeň všetko. Pevne verím, že sa budeme čítať opäť na ten budúci v sobotu pred novým školským rokom. Áno pokazil som školákom náladu!