Načrtnime si situáciu, ktorú pozná takmer každý hráč. Pomaly prichádzame na koniec úrovne, zbadáme dvere predstavujúce prechod ďalej, preto sa k nim s radosťou vydávame… a zrazu bum, nasleduje cutscéna a dlhotrvajúca bitka s bossom, ktorému lišta so zdravím ubúda po naozaj malých kúsočkoch. Nuž, Arkane Studios sa rozhodli trochu pohrať s konvenciami a nič také v Dishonored nechystajú.
Ako sa v rozhovore pre Kotaku vyjadril dizajnér Harvey Smith, vývojári to považujú za nudné. „Na bossov sme narazili tuším v Deus Ex. Ide o to, že niektoré tieto zaužívané veci vo videohrách sú trochu dogmatické. Poznáte to, tu je boss, o chvíľu odhalí svoje slabé miesta, vy ho do nich musíte trafiť trikrát, potom znovu a podobne,“ vysvetľuje Smith názor štúdia.
Vývojári Dishonored jednoducho nikdy nepociťovali potrebu zahrnúť do hry bossov. „Niekedy je to výborná vec, inokedy zas dogmatická. V našom prípade sme sa však na to nikdy nezameriavali a stále sa takýmto typom zaužívaných vecí usilujeme vyhýbať,“ uzatvára vývojár túto záležitosť.
Ako jeden z dizajnérov sa Smith rozhovoril aj o tejto časti hry. „Hru sme na začiatku nenazvali steampunkom, skôr niečím ako retro budúcnosťou. Pracujeme s Viktorom Antonovom (Half-Life 2), ktorého môžeme považovať za svetovú triedu v priemyselnom dizajne. Nášho art directora, Sebastiena Mittona, taktiež považujeme za špičku,“ hrdo upresňuje Smith. „Následne iktor urobil svoju prácu, Sebastien tiež, a až potom ľudia začali v spojení s hrou používať pojem steampunk.“
Stealth akčná adventúra Dishonored vychádza na PC, PS3 a Xbox 360 12. októbra.