Minulý týždeň štúdio Red Barrels vydalo štvorminútový trailer k svojej pripravovanej prvotine Outlast. Video navnadilo a zároveň hráčom aspoň ako-tak priblížilo, o čom hra vlastne bude – plíženie a strach. V rozhovore pre Eurogamer to potvrdil Phillipe Morin, spoluzakladateľ štúdia.
Morinov základný popis Outlastu značne evokuje iný hororový projekt, ktorý žal úspech pred dvomi rokmi, nezávislú adventúru Amnesia. „Jadro hry je stealth,“ vysvetľuje kanadský vývojár a dodáva: „Ale namiesto toho, aby sa to po tom, čo vás zbadá nepriateľ, zvrhlo na zbesilé strieľanie, budete musieť pred nepriateľmi hlavne utekať.“
Hlavný hrdina, žurnalista Mile Upshur, vyzerá vďaka traileru ako celkom agilný človek, Morin ale krotí prehnané nadšenie. „Nie, nebudete môcť robiť odrazy od stien a podobné parkourové kúsky. Chceli sme však postavu, ktorá by bola schopná využiť svoje schopnosti a to, čo ponúkne svet. No a popritom by ešte stihla utekať pred nepriateľmi tak, aby to bolo čo najviac napínavé.“
So zbraňami vraj veľmi nemáme počítať. Vývojári ich síce zvažujú, ale ak sa nejaké do hry dostanú, bude ich minimálne množstvo a nemali by byť súčasťou hlavnej hrateľnosti. „Ak by sa hráči cítili silnejší ako stres a strach, pokazilo by to našu snahu. Chceme, aby sa po***li od strachu.“
Outlast vyjde v treťom štvrťroku 2013 primárne na PC, pričom Morin nevylučuje možnosť vydania hry na iných platformách.
„Our main goal is to scare the s*** out of players.“
Philippe Morin, co-founder, Red Barrels