Len nedávno sme vás informovali o tom, že štúdio Red Thread Games pod vedením veterána Ragnara Tornquista začalo pracovať na pokračovaní legendárnej adventúry The Longest Journey. O hre sme toho zatiaľ vedeli absolútne minimum, čo sa však vďaka Eurogameru a jeho rozhovoru s Tornquistom mení.
Dreamfall Chapters bude klasická singleplayerová adventúra s nulovými online prvkami. Teda, nie je to úplná pravda, až tak klasická nebude. Môžeme zabudnúť na point and click ovládanie, hlavného hrdinu uvidíme v plne 3D third-person pohľade. Pravoverných adventúristov už pravdepodobne chytá panika, môžeme ich však potešiť aspoň jednou vecou. V hre sa nevyskytne žiaden boj.
„Dreamfall Chapters nebude point and click,“ vysvetľuje Tornquist. „Chystáme sa rozvinúť štýl hrateľnosti, aký sme načrtli v Dreamfall: The Longest Journey. Žiadneho boja sa však obávať nemusíte, hra ho obsahovať nebude.“ Hráč sa chopí kontroly nad dosiaľ nešpecifikovaným hrdinom a bude ho ovládať pomocou kláves WASD.
Vývojári sa teda usilujú pokračovať v tom, čo započali v minulej hre zo série, zároveň však chcú veľa vecí zmeniť. „Napríklad hádanky v Dreamfall: The Longest Journey síce oli previazané s príbehom, no na druhej strane pôvodné The Longest Journey malo viac klasickej hrateľnosti,“ uznáva Tornquist a tvrdí, že sa vývojári chcú trochu vrátiť.
Tornquist okrem iného vysvetľoval názov hry. „Prečo Chapters (kapitoly)? Nuž, lebo hlavnou témou hry sú kapitoly života. Dreamfall Chapters je o narodení, o živote a o smrti,“ ozrejmuje vývojár úmysly štúdia a vyvracia možnú epizodickosť hry. „Nie, tak to nebude. Ale pred piatimi alebo šiestimi rokmi sme premýšľali nad epizodickým systémom vydávania, pretože vtedy frčal a považovalo sa to za budúcnosť.“
Čo sa týka financovania hry, Tornquist má jasnú predstavu. „Samozrejme, chystá sa aj Kickstarter,“ oznamuje a vysvetľuje: „Mohli by sme ísť za investormi, mohli by sme ísť za vydavateľmi, ale to by nám potom zväzovali ruky. Ak ideme robiť hru podľa našich a fanúšikovských predstáv, musíme mať slobodu. A o nej v Kickstarteri ide.“
Presný dátum vydania hry známy nie je, Tornquist však niečo vie naisto. „Ubezpečujem vás, že to bude najneskôr o dva roky. Príliš dlhý vývoj môže hre iba uškodiť.“