Po dokončení tretieho dielu prebrala úplnú kontrolu nad sériou Mass Effect montrealská pobočka Bioware. Člen štúdia Yanick Roy dnes na oficiálnom blogu vyzradil zopár noviniek týkajúcich sa hry. Okrem iného sa hráči dozvedeli, že Mass Effect 4 bude bežať na Frostbite Engine poháňajúcom napríklad Battlefield 3.
„Nie je toho veľa, čo vám môžem o hre momentálne povedať, iba to, že bude postavená na úžasnej technológii Frostbite a vylepšená pomocou množstva systémov, ktoré vymyslel tím pracujúci na Dragon Age 3,“ vysvetľuje Yanick Roy. Noví vývojári nie sú v sérii úplnými cudzincami, štúdio Bioware Montreal totiž pracovalo na niektorých DLC pre Mass Effect 2 a multiplayeri pre Mass Effect 3.
Hráči sa podľa Yanickových slov nemusia báť úplného odklonu od zažitých vecí, ale: „Zatiaľ čo [Mass Effect 4] bude rešpektovať odkaz, ktorý bol vybudovaný vďaka prvým trom hrám zo série, koniec pôvodnej trilógie znamená zmenu engine. Tiež sa chystáme preskúmavať nové smery ako na poli hrateľnosti, tak aj príbehu.“
Môźeme tak aj naďalej očakávať piliere, ktorými je séria známa, ako napríklad rôzne mimozemské rasy, obrovskú galaxiu na preskúmanie a bohatý filmový príbeh. Casey Hudson, ktorý stál za značkou Mass Effect doteraz, bude pri vývoji novej hry pôsobiť ako výkonný producent.