O vývoji štvrtého dielu kritikmi oceňovanej FPS série TimeSplitters sa hovorí už od roku 2007, medzitým sa však udialo niekoľko zásadných vecí. Predovšetkým, štúdio Free Radical Design, ktoré za hrou stálo, bolo odkúpené nemeckým Crytekom. Odvtedy je to s TimeSplitters všelijaké, iba nie jednoduché.
Crytek sa rozhodol britských vývojárov kúpiť začiatkom roku 2009, tesne po tom, ako Free Radical Design vyhlásil nesolventnosť. K finančným problémom štúdiu dopomohli najmä dva faktory – to, že nemohlo nájsť vydavateľ pre TimeSplitters 4 kvôli komplexnosti príbehu a fakt, že z ambicióznej strieľačky Haze sa nakoniec vykľul prepadák.
„TimeSplitters 4 bolo iba v začiatočných fázach vývoja, keď sme to vo Free Radical Design zabalili,“ pátra v spomienkach Steve Ellis, spolutvorca série, pre GamesTM. „Pokúšali sme sa ukázať menšie hrateľné demo niekoľkým vydavateľom, ale aj napriek tomu sa nám nepodarilo pritiahnuť žiadneho z nich.“
Veľkí vydavatelia mali na hru rovnaký názor – nevedeli by ju predať. „Všetci zhodne tvrdili, že je veľkým rizikom pustiť na trh hru, ktorá je založená na rozdielnych postavách a prostrediach. Potrebujete jasnú a jednoducho komunikovateľnú marketingovú správu, a tou TimeSplitters nedisponovali,“ trpko vysvetľuje Karl Hilton, terajší člen Crytek UK. „Možno mali pravdu a aj to boli dôvody, prečo predchádzajúce hry zo série bodovali viac u kritikov ako u hráčov.“
Momentálne sa na TimeSplitters 4 nepracuje, hoci sa fanúšikovia pokúšajú Crytek presvedčiť napríklad aj pomocou Facebookových stránok.