Spoluzakladateľ štúdia id Software a známy vývojár John Carmack prehlásil, že na očakávaných next-gen konzolách sa väčšina vývojárov stále bude snažiť rozbehať hry „len“ v 30 fps, resp. 30 snímkoch za sekundu. Napriek vplyvu vylepšeného hardvéru nových hracích mašiniek alias konzol na hranie…
Čo presne Carmack povedal a prečo o tom vlastne diskutujeme? Presnejšie to Carmack vyhlásil na svojom twitteri v odpovedi na trefnú otázku fanúšika. Ten sa tejto vývojárskej celebrity pýtal či si stále myslí, že napriek novému hardvéru bude použitie 30 snímkov za sekundu v next-gen hrách stále bežné. Paradoxne sa na to pýtal človeka, z ktorého štúdia vzišli napr. Rage či tohtoročný Doom 3: BFG Edition bežiace na 60 snímkach za sekundu.
„Bohužiaľ, môžem vcelku garantovať, že veľa next-gen hier bude stále mieriť na 30fps.“ Ale bude tomu skutočne tak? Už teraz sa hranica 60 snímkov dá považovať za akýsi prah ba štandard, z ktorého sú mnohí hráči sklamaní pokiaľ im ho hra nedovolí dosiahnuť. Dá sa teda povedať, až ak má mať Carmack pravdu, 60 snímkov za sekundu budú skôr pozláteným štandardom než samozrejmosťou. Čo si myslíte vy?