Pred pár dňami sme vás informovali o chybe, ktorú v hre Dead Space 3 objavil jeden z vynaliezavých hráčov. Na konci ôsmej kapitoly sa totiž v jednej miestnosti dá donekonečna zbierať jej náhodne generovaný obsah, čo môžu hráči následne využiť a „obísť“ tak mikrotransakcie. Ako na glitch zareagoval vydavateľ Electronic Arts? Nuž, kalifornská spoločnosť tvrdí, že to vlastne ani nie je chyba…
Ako sa pre server GameFront vyjadril zástupca EA Jino Talens, mechanizmus získavania zdrojov v Dead Space 3 nie je glitch. Vývojári vraj úmyselne nadizajnovali hru tak, aby umožnili hráčom získavať zdroje hraním. „Neplánujeme žiadne vydanie patchu alebo inej opravy, práve naopak, nabádame hráčov, nech skúmajú hru a objavujú ďalšie takéto miesta,“ tvrdí Talens. Pre menej trpezlivých sú k dispozícii už spomínané nenávidené mikrotransakcie.
Ku kontroverznej situácii sa pre BBC už stihla vyrozprávať aj expertka na duševné vlastníctvo, Sara Ludlam. Jej názor hráčov tak trochu pobúril. „Ak vstúpite do hry s vedomím, že za tie zbrane máte zaplatiť a následne objavíte chybu, ktorá vám dovolí získať ich bez platenia, je to jednoducho krádež. Ale je to ešte nová oblasť práva, takže to treba brať s rezervou.“
Zdroj: vg247.com, gamefront.com