Na stránke bonusweb.idnes.cz sa zaoberali otázkou, či by sme mali šancu prežiť útok mimozemskej civilizácie. Dvaja britskí vedci z Kráľovskej hvezdárne v Edinburgu sa snažili na túto otázku odpovedať. Skúmali zápasy profesionálnych hráčov v stratégii Starcraft 2. V tejto hre sa stretávajú 3 rasy, z ktorých ľudia nie sú ani najvyspelejší, ani najpočetnejší.
Vedci analyzovali 500 profi zápasov, na základe ktorých ostávajúce rasy definovali dvomi rôznými postupmi.
- Makrostratégia založená na budovaní dlhodobej a silnej ekonomiky.
- Mikrostratégia, ktorá sa zas sústredila na rýchle útoky, pomocou ktorých by sme nepriateľov zničili v čo najkratšom čase.
V teoretickom modele sa spolu stretli ľudia, rasa Zorgov a technologicky vyspelí Protossovia. Výpočty sa teda vykonávali pre šesť hlavných stratégií. Tento experiment využíval navýpočty perkolačný model, metódu, ktorou sa dá simulovať napr. správanie baktérií.
Po definovaní premenných vedci nechali prebehnúť sto simulácií, na základe ktorých vyhodnotili. „Došli sme k záveru, že úmyselné vyváženie civilizácií v hre Starcraft 2 znemožnilo ktorejkoľvek rase získať úplnú prevahu,“ tvrdia vedci.
„Priemerná obsadenosť hviezdneho systému pri viac ako sto simuláciách ukazuje, že ľudskí obyvatelia fiktívneho sektoru Korpul by pomocou mikrostratégie časom porazili zorgských a aj protosských nepriateľov.“
Ďalej tvrdia : „Tento projekt nepredstavuje pokrok v chápaní mimozemského života. Dúfame však, že pomôže zdôrazniť narastajúci potenciál rýchlo sa rozvíjajúceho herného priemyslu. Pomôže to aj zvýšiť všeobecné chápanie vedeckých postupov.“