Začiatkom mája Ubisoft oznámil, že ukončil spoluprácu s vedúcim tvorby Patriceom Désilets, ktorý stál na čele projektov ako Assassin’s Creed alebo Prince of Persia. Dôvodom ich vzájomných nezhôd sú autorské práva k utajovanému projektu s krycím názvom 1666: Amsterdam. Désilets už vtedy sľúbil, že sa vráti a bude bojovať za svoje práva. Čo Désilets sľúbi, to aj splní, a preto žaluje Ubisoft o autorské práva k projektu 1666: Amsterda a 400 000 dolárov!
Ubisoft začiatkom mája zverejnil správu, že spolupráca s Désiletsom bola ukončená. Ten však uviedol veci na správnu mieru a vysvetlil, že jeho pôsobenie v Ubisoft bolo nemilosrdne ukončené výpoveďou, ktorá mu bola odovzdaná ráno a následne bol vyprevadený von z budovy v sprievode ochranky bez toho, aby si stihol pobaliť svoje veci alebo sa rozlúčiť s ľuďmi zo svojho týmu.
Jadro celej kauzy leží v autorských právach k projektu s názvom 1666: Amsterdam, ktorý má byť revolučnou RPG hrou. Ubisoftu sa nepáčilo, akým spôsobom ho Désilets viedol a že mal až príliš silný vplyv na celý projekt, ktorý mu THQ priznalo, keď bolo vo svojich najkritickejších momentoch pred odkúpením. Po odkúpení Ubisoft ponúkol Désiletsovi nové podmienky, ktoré rázne odmietol a následne bol vyhodený.
Zjavne má projekt 1666: Amsterdam stáť za to, pretože Désilets žaluje o všetky autorské práva s ním spojené. Ubisoft sa bráni tým, že Désilets údajne porušil zmluvu tým, že nevytvoril prototyp 1666: Amsterdam na čas a podľa ich predstáv, a teda že mu autorské práva nepatria.
Ako je typické pre západnejšie krajiny, z každej žaloby treba aj poriadne profitovať, a Désilets preto ďalej žiada:
- Plat, dovolenku a náhradu nákladov ododňa jeho vyhodenia, 7. mája
- Odstupné vo výške ročného platu
- 25,000 $ za premiestnenie a hľadanie nového zamestnania
- 5,000 $ za právne výdavky
- 100,000 $ za morálnu ujmu
Dokopy žiada teda všetky autorské práva a 400 000 dolárov. Keďže ide o riadnu sumu, obe strany budú potrebovať dobrých právnikov. Nám len ostáva dúfať, že im ostanú aj peniaze na dokončeniu tohto projektu.