Hoci sa Microsoft k tejto otázke nevyjadril, podľa niektorých zdrojov Eurogamer-u developeri už nebudú platiť vysoké poplatky za updaty a patche na Xbox Live. Tieto poplatky sa mali šplhať do výšky niekoľko desiatok tisíc dolárov s odôvodnením, že sa vďaka tomu skvalitnia novo vydané hry. Pri tejto sume si mali vývojári rozmyslieť, či je titul naozaj v takej podobe, aby nebol potrebný patch a tým pádom chránil spotrebiteľa, ktorý vedel, že kupuje dokončený titul bez chýb.
Celá situácia naberá na riadnych kontrastoch. Na jednej strane sa môžeme nazdávať, že Microsoft chce po PR katastrofe sprevádzanej uvedením nového Xbox One zmenšiť škody, ktorých jednou z príčin je malá podpora indie developerov. Týmto by MS-ku nabehli aspoň malé body, ktoré by si mohla pripočítať vo vojne nastávajúcej generácie konzol. Podľa Phila Fisha, vývojára titulu Fez, je Steam oveľa prijateľnejšie prostredie pre indie scénu, odvolávajúc sa na problémy, ktoré vznikli pri patchovaní na XBL. Tento patch nechtiac odstránil uložené dáta hráčov, pri čom si štúdio nemohlo finančne dovoliť tento problém opraviť (hoci by oprava bola dostupná ihneď po zistení).
Na strane druhej sa na Steame vyskytlo hneď niekoľko hier a medzi nimi hlavne indie tituly, ktoré boli pri vydaní v nedokončenom stave. Spomenúť môžeme ikonický WarZ, ktorý po devastujúcej kritike musel dokonca zmeniť názov, či vesmírna 4X stratégia Sword of the Stars 2. Keďže je prinajmenšom veľmi náročné, ak nie nemožné, dožadovať sa reklamácie cez Steam, v širokej hráčskej verejnosti to vyvolalo veľký odpor, odvolávajúc sa na to, že Steam neupozornil spotrebiteľov, že ide o nedokončené tituly. Medzičasom avšak Steam na túto kritiku zareagoval a pri kartách hier začal uverejňovať informácie o tom, v akom stave sa hra nachádza (čo mimochodom neriešilo samotnú opravu).
Preto je ťažké zhodnotiť krok Microsoftu, keďže na jednej strane sa vývojárom na Xboxoch otvárajú nové možnosti (hlavne, čo sa týka indie scény), na strane druhej by to mohlo uškodiť samotným hráčom v podobe nedokončených a nekvalitných hier. Nie nadarmo sa hovorí, že počúvať komunitu vo všetkom nie je vždy na prospech. Nakoniec si hráči vykopali jamu, do ktorej teraz sami spadnú.