Kreatívny riaditeľ štúdia Codemasters Stephen Hood sa podelil so svojimi názormi na budúcnosť pretekárskych hier pripravovaných pre novú generáciu konzol. Stephen Hood, človek, ktorý stojí za nedávno vydanou hrou F1 2013, vysvetlil v rozhovore pre IGN, prečo najnovší titul zo série F1 nebude vydaný aj na nové konzoly od Microsoftu a Sony. Jeho názor je po krátkom vysvetlení ľahko pochopitelný.
„Myslím si, že na vývojárov je v súčasnom hone za novou generáciou kladený veľký nátlak, aby iba preleštili svoje hry, bez ich celkovéo zlepšenia,“ vysvetľuje. „Ale vydať realistickú F1 hru stojí veľké peniaze. Veľa penazí ide hlavne do zaobstarávania licencií. V Codemasters nechceme iba hru premaľovať a vydávať za novú. Rovina, v ktorej sme rozmýšlali, je, že z terajšieho hardvéru sa dá ešte veľa získať. Vedeli sme, že vieme poskytnúť hráčom viac, čo sa týka obsahu, presnejšie pridanie klasického módu. To bolo jedno z veľkých víťazstiev; dlho sme na ňom pracovali a keď prišiel správny čas, tak bol pripravený.“
„Ak a keď sa Formula 1 dramaticky zmení v novej sezóne 2014, keď sa zmenia pravidlá, vrátia turbá a všetko sa nanovo premieša, vtedy bude pre nás čas a možnosť pozrieť sa, ako dokážeme vytvoriť hru novej generácie.“ Hood sa ďalej podelil so svojím názorom, že nové hry by sa mali snažiť inovovať, nielen naháňať sa za realistickejšou grafikou. Podľa neho sa to hrám ako Forza Motorsport 5 a Need for Speed: Rivals nedarí.
“Verím, že tieto hry budú dobrý zážitok,” povedal. “Ale dokážu ma tieto hry nadchnúť tak, aby som okamžite prešiel na konzoly novej generácie? Nie.” Čo sa týka konzol samotných, Hood bol fanúšikom Microsoftu a ich rozhodnutia nanovo premyslieť možnosti Xbox One, ktoré sa, naneštastie, stretli s verejným odsúdením. Vysvetlil, že štúdio Codemasters sa s podobnými situáciami už tiež stretlo, ale že niekedy je potrebná zmena, aby sa dalo vyhnúť stagnácii. „Microsoft sa snažil o niečo nové, niečo iné, ale hernej komunite je ťažké vždy a vo všetkom vyhovieť.“
Firmy sa často zaseknú v tom, čo robia už dlhé doby, až sa dostanú do bodu, kedy nečakajú, že by sa od nich očakávalo niečo iné. Ale treba myslieť aj na budúcnosť a nerobiť hry iba pre dnešok. Treba sa pokúšať o takéto “skoky”, ako predviedol Microsoft, ale to, že od týchto rozhodnutí nakoniec odstúpili ukazuje, že aspoň ešte dokážu vypočuť komunitu. To sa môže ukázať ako dobré rozhodnutie, čo sa týka budúcnosti. Microsoft si ešte určite vypočuje veľa kritiky, ale uvidíme, čo bude ďalej.