Portál gamespot včera informoval, že Sony potvrdilo skoršie správy, že konzola Playstation 4 bude obsahovať „flexibilnú“ pamäť pre herných vývojárov. Vývojari tak budú môcť využiť mix priamej a flexibilnej pamäte.
Každý si ale fungovanie priamej a flexibilnej pamäte vyložil po svojom a Sony tak reaguje na minulotýždňovú správu z dielne Digital Foundry, ktorá hovorí, že Playstation 4 bude mať vyhradených 3,5GB z celkových 8GB GDDR3 RAM pre chod jej systému a zvyšných 4,5GB bude k dispozícii pre vývojárov, pričom budú môcť rátať s ďalším, „flexibilným“ 1GB od operačného systému.
„V článku sa uvádza, že„ flexibilná „pamäť je požičaná od operačného systému, a musí byť vrátená na jeho požiadanie – to v skutočnosti nie je pravda,„ tvrdí Sony.
Podľa japonskej spoločnosti je „“priama pamäť“ pamäť pridelená v rámci tradičného modelu videohier, takže hra ovláda všetky aspekty jej rozdelenia„, zatiaľ čo „“flexibilná pamäť „je pamäť riadená operačným systémom PS4 na pozadí videohry a umožňuje hrám vyuužívať niektoré funkcie systémovej virtuálnej pamäte„. Sony dodáva: „Avšak táto pamäť je 100-percentnou pamäťou pre hry a nie je nikdy používaná operačným systémom, a keďže je herná pamäť, malo by byť ľahké pre každého vývojára použiť ju.“
Vývojári však nechceli potvrdiť, či PlayStation 4 skutočne používa 3,5GB pamäte RAM pre chod systému, alebo na aké funkcie bude môcť slúžiť každá prideľovaná pamäť.