Bioware si na svojho nového ťahúňa v podaní pokračovania Dragon Age série dáva naozaj pozor a informácie o ňom sa objavujú len zriedka, dokonca ja na akciách ako E3 či Gamescom. Dokonca sa zatiaľ nepodarili ani žiadne leaky, za čo si Bioware zasluhuje pochvalu. Nezdržujme ale a poďme sa pozrieť čo Bioware chystá. V období, do ktorého je Inquisition zasadený, je Thesdas zmietaný v chaose. Mágovia, teplári, Chantry a Seekers of Truth, všetci bojujú o svoje postavenie a aby toho nebolo málo, v oblohe sa otvorí trhlina, umožňujúca vstup démonov do sveta ľudí.
Vaša postava zastáva úlohu Inquisitora, člena Inkvizície, ktorej silu a vplyv budete počas celej hry rozširovať. Niektoré lokácie či questy budú dokonca záležať od toho, aká silná vaša organizácia bude. Ako príklad je uvedená situácia kde máte za úlohu dostať sa do hradu. Ak je vo vašej Inkvizícii len zopár členov a nabehnete ku bránam hradu, pošlú vás kade ľahšie. Ak však máte pod svojím vedením Inkvizičnú armádu, hrad obkľúčite a vojdete dnu hlavnou bránou ktorú odpálili vaše obliehacie stroje.
Svet je rozdelený na niekoľko častí, nachádzajúcich sa vo viacerých krajinách. Lokácie majú byť naozaj veľké a o preskúmavanie nebude núdze. Nemáme však čakať žiaden Skyrim, alebo Fallout.
Lokácie budú veľmi živé a enviromentálne založené a na ich preskúmavanie budete mať dostupného mounta (kôň?drak? uvidíme) V samotných lokáciách bude dostupných veľa interakcií zo svetom. Mágovia budú môcť napríklad opravovať mosty, alebo ak narazíte na opustenú pevnosť, môžete ju zmeniť v základňu Inkvizície. Vo svete očakávajte veľa skrytých lokácií a vecí. Dokonca budeme musieť bojovať aj z nepriazňou počasia; piesočné búrky,dážd atď…
Do série sa vráti plná kontrola vašej družiny a žiadané možnosti kustomizácie výbavy spoločníkov. Vašu výbavu budete môcť vyrábať a vylepšovať. Ak sa vám dokonca výzorovo páči nejaký armor, alebo zbraň zo začiatku hry, budete ju môcť vylepšiť na úroveň TOP zraní v hre. Čiže vás vaše obľúbené „hračky“, môžu sprevádzať celou hrou.
Zmenami prejde aj systém nepriateľov. Namiesto hordy nepriateľov, očakávajte skupiny vysoko takticky zladených nepriateľov, každý so svojou špecifickou rolou. Z opačnej strany, v boji proti masívnym oponentom budete mať možnosť útočiť na jednotlivé časti tela nepriateľa a využiť tak plný potenciál práve vašej party.
Keď sme už pri parte, pokračovania svojich príbehov sa dočkajú Varric a Cassandra ako členovia skupiny po vašom boku. Morrigan bohužiaľ nebude voliteľný spoločník, ale bude mať v hre nemalú úlohu.
Samozrejmosťou, je zdokonalený systém vašich akcií a ich dopad na svet.
Inkvizícia ako organizácia nezodpovedá nikomu,a každý zodpovedá jej (hell yes!). Hneď od začiatku sa stávate hlavou organizácie.
Multiplayer nezamietnutý ale ani nepotvrdený.