Komunitná stránka Zaklínač 3: Divoký hon CZ/SK vám v spolupráci s portálom Gamesite.sk prináša exkluzívne interview s poľským štúdiom CD Projekt RED. Otázky, ktoré trápili mnohých fanúšikov, sa konečne dostali až na stôl Konrada Tomaszkiewicza, ktorý je vo vedení vývoja jedného z najočakávanejších titulov budúceho roku. A čo netrpezlivých fanúšikov zaujímalo? Pýtali sa na herný soundtrack, erotiku či alchýmiu, ale nevynechali napríklad ani spojenie s prvým Zaklínačom.
Otázky na telo – aj tak sa dá charakterizovať zvedavosť zaklínačských nadšencov. Tí, vďaka fanúšikovskej stránke Zaklínač 3: Divoký hon CZ/SK, mali možnosť participovať na tvorení rozhovoru s poľským CD Projektom, uznávaným autorom hernej adaptácie príbehov zaklínača Geralta z Rivie, profesionálneho lovca príšer. Koľko toho Tomaszkiewicz prezradil, si môžete prečítať priamo tu.
Zatiaľ sme videli štyri až päť druhov monštier, pričom celkovo ich je vyše 80. Všetky boli veľmi odlišné, unikátne. Vyzerali ako nejakí „bossovia“. Môžeme očakávať rovnakú rozmanitosť medzi všetkými druhmi príšer? Stretneme sa aj s takými, ktoré sa po nejakej dobe „znovuzrodia“ a my ich budeme môcť zabíjať znova a znova, až pokiaľ napríklad nezničíme ich hniezdo ako v Zaklínačovi 2?
Chceme sa vyhnúť označeniu „boss“. Leshen a Fiend nie sú „bossovia“, ale jednoducho potvory, prechádzajúce sa po zemi Geraltovho sveta. „Boss“ je niečo, čo na vás čaká na konci chodby, úrovne alebo úlohy. V Zaklínačovi 3 máme monštrá, ktoré sú náročnejšie, ale môžete na ne naraziť tým, že preskúmavate svet. Zvyčajne sú spojené s dejom, ale nemusíte nasledovať príbehovú linku, aby ste na ne narazili. Naviac, ako v každej RPG, aj tu máme vami zmienené davy, ktoré sa rôzne opakujú a nie sú spojené s herným dejom. Myslíme si, že je vážne super mať rôzne variácie príšer. Vezmite si napríklad mladého, slabého bazilišteka, a potom staršieho a silnejšieho s viditeľnými vizuálnymi rozdielmi. Je to prirodzené a hráči to očakávajú.
Tútoriál je súčasťou hlavného príbehu v Zaklínačovi 3. Je možné vypnúť ho, aby neobťažoval hráčov, ktorí už poznajú herné mechaniky a nechcú ním byť spomaľovaní?
Tak to v Zaklínačovi 3 nie je. Chceme uľahčiť hráčov zážitok, takže tútoriál nebude zvláštnou jednotkou a bude do hry integrovaný neinvazívnym spôsobom. V Zaklínačovi 3 sme vytvorili omnoho plynulejšie zaučenie – to bolo niečo, čo hráči chceli. Okrem toho máme veľa nových herných mechaník, v skorších hrách nevidených. Jednou z nich je lov monštier (Monster Hunting), ktorý bude úplne rozdielnym zážitkom. Hráči nachádzajú stopy a dedukujú z nich, aká príšera ohrozuje ich klienta. Ako príklad si môžete vziať demo z E3 a to, čo sme predviedli s Leshenom. Každé monštrum, ktoré môže byť ulovené, je jedinečne zakotvené v ľudovej tradícii. Tieto nové mechaniky musia byť vysvetlené a preskočenie niečoho by vážne ohrozilo zábavu.
V jednom preview na nemenovanej stránke bolo spomenuté, že hra v aktuálnej fáze vývoja nedisponuje úlohovými značkami. Plánujete túto funkciu udržať až do finálnej verzie a umožniť tak hráčom tieto značky vypnúť, aby sa mohli do herného sveta ponoriť ešte viac?
Nezabúdajte, že sme uprostred vývoja – stále vylepšujeme mnoho vecí v hrateľnosti a ešte je potrebné vykonať veľa rozhodnutí. Do vydania hry sa môže zmeniť mnohé. Ako som povedal: Divoký hon je obrovská hra. Behanie sem-tam bez úlohových značiek by bolo pre väčšinu hráčov veľmi únavné. Viete si predstaviť 100-hodinový zážitok vo svete 35-krát väčšom ako v Zaklínačovi 2 bez akejkoľvek pomoci?
Hovorili ste, že spolupracujete s rovnakými skladateľmi herného soundtracku ako v minulosti. Je Paweł Błaszczak, skladateľ soundtracku prvého Zaklínača, jedným z nich?
Nie, nie je. Hudobný sprievod Zaklínača 3 je tvorený výlučne naším interným tímom – presúvali sme vývoj zvukov a hudby do nášho zázemia. Dosť to pomôže, pokiaľ ide o plánovanie produkcie a tak ďalej.
{embed_video }
Alchýmia v Zaklínačovi 1 obsahovala alkoholický základ a vedľajšie substancie – Albedo, Rubedo a Nigredo. Plánujete niečo podobné aj v Zaklínačovi 3?
Systém alchýmie je úplne prepracovaný, ale ešte je skoro na detaily.
Je nejaká šanca, že uvidíme alebo sa dozvieme niečo o rasách popísaných v Sapkowského knihách, ktoré predtým neboli prítomné v hre, ako napríklad Bobolaci?
Leshen i Fiend sú novými prídavkami do hry. Neboli prítomné v predchádzajúcich dieloch. Ohľadne iných prekvapení – vydržte!
Na E3 sme videli prvý gameplay trailer. Sú všetky zábery v ňom obsiahnuté z nového rendereru alebo to je premiešané? A jedna bonusová otázka: bude „najáda“, alebo čo to bolo za bytosť, ktorú sme videli v traileri, aj vo finálnej hre zahalená lístím alebo niečím podobným?
Náš renderer je neustále vylepšovaný a zdokonaľovaný. To, čo ste videli na E3, bola júnová verzia. Očakávajte pokrok zarovno s tým, ako sa budeme posúvať po kalendári. K druhej časti otázky: závisí to od oblasti, kde bude hra zverejnená. Niektoré krajiny nedovoľujú odhalené prsia či viditeľné bradavky.
{embed_video }
Bude hra ovplyvnená niektorými rozhodnutiami zo Zaklínača 1?
Nie, rozhodnutia z prvého Zaklínača ovplyvnili herné udalosti Zaklínača 2. Tie z dvojky sa odrazia v trojke, je to logické a postupné. Nemôžeme zájsť v tomto ohľade do detailov kvôli spoilerom.
Kompletné interview nájdete na facebookovej stránke Zaklínač 3: Divoký hon CZ/SK!