Nový The Elder Scrolls, ktorý väčšinu z nás tak veľmi zaujal, odhalil svoju temnú stránku. Hra nebude free-to-play. Za hranie Prastarých zvitkov si totiž budeme musieť mesačne platiť. Herný riaditeľ štúdia ZeniMax, Matt Firor, uviedol v interview s portálom Gamestar dôvody, prečo si myslí, že hra by ako FTP neuspela. „Kebyže máme TES Online robiť podľa iného modelu (FTP), museli by sme spraviť v hre zmeny, ktoré nechceme.„
“Hry série The Elder Scrolls sú celé o voľnosti hráča, o tom povoliť mu ísť, kde chce, stať sa, kým chce a robiť to, čo chce,” vysvetľuje Firor. “Máme pocit, že vloženie platby medzi hráča a obsah v nejakom okamihu hry ničí celkový dojem slobody. Preto sme vložili do hry systém malých mesačných poplatkov pre možnosť využitia hry na 100%, pretože si myslíme, že tento systém je lepší než platiť za pochodu. The Elder Scrolls Online bol vyvíjaný a dizajnovaný ako prémiový zážitok: stovky hodín hrania, tony detailov a možností, profesionálny servis pre zákazníkov – a záväzok vydávať nový obsah v pravidelných intervaloch po vydaní. Tento druh zážitku ide ruka v ruke s jednorazovou platbou za mesiac, narozdiel od mnohých menších poplatkov, ktoré výsledne vyjdú narovnako, ba až viac než 14.99 dolárov za mesiac.”
Dodal, že „hráči ocenia, že sa nebudú musieť obávať toho, že budú ‚zkasírovaní‘ uprostred hry, čo je problém, ktorý zasahuje čoraz viac onlineových hier. Samotná existencia slova ‚zkasírovaný‘ mieri ku koreňu nášho problému: nechceme, aby sa hráč zaťažoval tým, za ktoré časti hry zaplatí – s naším systémom ich dostane všetky.„
Cena bude 14.99 dolárov, u nás za 12.99 eur, čo je vlastne štandardná suma pri hrách preferujúcich tento model.