Herní novinári chodia na Gamescom najmä kvôli hrám, my sa však v tomto článku budeme venovať prevažne samotnej výstave. O hrách sa dozviete v GAMEBOTE – berte tento úvod ako reklamu na ďalšie epizódy hernej relácie, ktoré vám ponúknu nevídané veci.
Na Slovensku totižto nie je bežné, aby herné relácie ponúkali video obsah, ktorý sa zameriava na samotných herných vývojárov. GAMEBOŤÁCI v minulosti vyspovedali Cauldron a ďalšie lokálne štúdia na našom Game Expe a Comics Salone, Gamescom je však na úplne inej úrovni.
Rozľahlá plocha, ktorá sa rozprestiera vo veľkých halách, sa na pár dní premení na miesto, kde sa stretávajú hráči všetkých (oboch) pohlaví a vekov. Bez ohľadu na to, či dokážete chodiť, alebo k vám osud nebol milý a vašou jedinou záchranou je vozíček, na Gamescome sa stretávajú nadšenci hier bez akékoľvek kompromisu. Pokojne postávajú v niekoľkometrových radoch, ktoré ich delia od vyskúšania vytúženej hry. Mať možnosť zahrať si nových Simsov je veľkým lákadlom pre ženy, v rade však nájdete aj chlapov. Väčšina zástupcov mužského pohlavia však sedí vo vedľajšej hale, kde sleduje priamy prenos turnaja v League of Legends. Fenomén modernej doby priťahuje záujem okoloidúcich – nejde iba o hru samotnú, ale o celkovú atmosféru na výstavisku, v okolí LoL stránku. Fanúšikovia sa prekrikujú s virtuálnymi tankistami, ktorí jasajú neďaleko, v stánku spoločnosti Wargaming.net, ktorá oslávila 15 rokov existencie a čoskoro nám prinesie ďalšie virtuálne boje – tentoraz vo vzduchu. O tom však inokedy. S bieloruskými vývojármi sme sa rozprávali a všetko podstatné nájdete v GAMEBOTE. Snáď už čoskoro.
Posúvame sa do ďalšej haly, kde na nás svieti veľké logo PlayStation 4. Predchádzajúci deň sme boli na tlačovej konferencii spoločnosti Sony, ktorú sledovali a komentovali milióny hráčov a novinárov na celom svete. Novinky z konferencie sme vám priniesli aj na Gamesite.sk a práve o tomto je moderný Gamescom – redaktorom v teréne pomáhajú kolegovia z domu, ktorí majú čas a priestor na to, aby spracovali a okamžite zverejňovali všetky novinky. Novinári na Gamescome na to nemajú čas. Svoj voľný čas využívajú na to, aby zháňali exkluzívny materiál a rozprávali sa s vývojármi. Tento ročník bol dôkazom toho, že video obsah je čoraz populárnejší a kamery akejkoľvek kvality na vás vykúkali z každého kroku.
{embed_video }
Ak sme pred konferenciou očakávali, že konzoly ďalšej generácie budú výraznejšie promované, na mieste sme boli čiastočne sklamaní. Oproti predchádzajúcim rokom sme nezaznamenali väčší rozdiel, a to platí aj pre stánok Microsoftu. Bez ohľadu na nezmenenú pompéznosť, na nových konzolách sa dalo aj zahrať, a to je podstatné. Alebo, ak ste mali kúsok šťastia, ste si predplatili nový Xbox One priamo na výstave. Zadarmo. Microsoft rozdával jeden kus každú hodinu počas celej výstavy.
Prechádzame ďalšou halou a sledujeme to isté divadlo. Masa ľudí sa tlačí na vás, v opačnom prúde postupuje ľudský prúd, v ktorom sme zakliesnení aj my. Sledujeme naše okolie a situácia sa nemení. Pri jednotlivých stánkoch s hrami sa vytvárajú zástupy ľudí, ktorí si chcú zahrať najočakávanejšie tituly. Call of Duty, Diablo, Battlefield, Destiny, Titanfall, Sims 4, Assassin´s Creed, Watch Dogs… rady sú dlhé a fanúšikov čaká niekoľkohodinové čakanie. Vyskúšajú si túžobne očakávanú hru a môžu ísť domov, pretože v ten deň toho viac na výstavisku už nestihnú.
My s GAMEBOŤÁKMI a ich kameramanom postupujeme do biznis sekcie. Tento priestor je vykúpením – vstup sem je striktne obmedzený na novinárov a vystavovateľov. A je to poznať. Už sa dá voľnejšie dýchať, človek sa necíti ako sardinka v mori malých/veľkých hráčov. Naše kroky postupne smerujú do jednotlivých stánkov – Activision, Konami, NCsoft, Electronic Arts, Ubisoft, Warner Bros, Bethesda, CD PROJEKT RED, Wargaming.net… pred sebou máme veľa zastávok a množstvo stretnutí či prezentácií. Niekde chalanom zakážu natáčať na kameru, inde im aspoň poskytnú rozhovor. Na kameru. A chalani ho potom oživia o rôzne gameplay zábery. Pretože toto je nová forma – čítať dojmy z hrania/prezentácie už nikoho nebaví. Keď vám vo video forme vysvetlí producent hry všetko podstatné – je to pohodlnejšie.
Takýmto spôsobom absolvujeme jednu prezentáciu za druhou, dozvedáme sa viac či menej exkluzívne informácie. Niekedy nás nechajú zahrať si hru, väčšinou ju však prezentujú samotní vývojári. Sem-tam ukážu gameplay trailer a druhým dychom dodajú, že o pár hodín bude dané video dostupné aj pre verejnosť. Skôr ako sa vrátime s nespracovaným materiálom domov, vy ste už o všetkom oboznámení a nové Destiny video alebo exkluzívny gameplay trailer zo Simsov sú uverejnené na Gamesite.sk. Na druhej strane sa však môžete tešiť na veľa rozhovorov s hernými vývojármi, ktorí vám v niektorých prípadoch povedia oveľa viac, ako by sme dokázali my na základe prezentácií. Sledujte GAMEBOT, kde sa dozviete viac.
Ako ochutnávku prinesieme stručný sumár hier, ktoré sme videli alebo hrali na Gamescome. Článok môžete očakávať počas najbližších dní. Niektoré z týchto hier sa objavia aj v Gamebote – či už vo forme rozhovoru s vývojármi alebo iným spôsobom.