Quantic Dream je spoločnosťou, ktorá pár rokov dozadu vsadila na žáner, ktorý podľa mnohých ľudí už dávno vymrel. Sú ním presne adventúry, ktoré v 90.-tych rokoch žali najväčší úspech, no s príchodom 3D technológií a nových možností svoje miesto na hernom trhu postupne strácali. Dnes by sa dali moderné adventúry spočítať na prstoch na rukách.
Po veľmi úspešných hrách – Fahrenheit a Heavy Rain, sa mi do rúk dostáva ich ďalší počin s názvom Beyond: Two Souls. Hoci ukážkové „demo“ fragmentuje celý dej, základnú predstavu o príbehu sa dalo postrehnúť celkom dobre. Tentokrát sa vžijete do roly len jednej postavy, Jodie Holmesovej, ktorá je akýmsi spôsobom spojená s inou dušou – Aidenom. Tá dokáže hýbať objektmi, prevteliť sa do tiel iných či spôsobovať zimomriavky okoloidúcim ľudom. Cool, že? Avšak smola je, že Jodie nad svojou spriaznenou dušou nemá žiadnu kontrolu. Hoci budete môcť hrať aj za Aidena, čo je dosť podstatná časť hry a jej mechaník, budete si môcť určiť, či Jodie bude poslúchať, alebo nie.
Celý príbeh prechádza od Jodie-inho detstva až po dospelosť, takže postupom času sa dozvedáte nové informácie a tak isto sa odomyká aj príbeh, ktorý je veľmi zaujímavý. Tvorcovia, ako pri Heavy Rain, vsádzajú na detaily, ktoré formujú úzke puto medzi hráčom, Jodie a Aidenom. Ako príklad môžem spomenúť pubertiacku párty, na ktorú bola Jodie pozvaná a dopadla pre ňu sociálnym fiaskom. Decká si ju podali a zavreli pod schody ála Harry Potter. To sa Aidenovi nepáčilo a je len na hráčovi, ako sa jeho poltergeist zachová. Osobne som sa zahral na toho zlého a veľmi som sa pri ničení torty a hádzaní nábytku do oslávenkyne zabával.
Spomenúť treba aj pestrú škálu quick time eventov, ktoré by mali pri zlyhaní meniť dej, ako tomu bolo v spomínanom Heavy Rain. Ovládanie je veľmi intuitívne a sprevádza hráča naozaj všetkými akciami, ktoré na obrazovke vidíte. Beyond: Two Souls je skrátka perfektne spracovaný interaktívny film s vysokou dávkou adventúrnych prvkov. Aj keď som sa v press deme nestretol s veľkými dialógovými oknami, je dosť pravdepodobné, že sa v hre nachádzať budú.
Na záver treba spomenúť aj neskutočne detailnú grafiku, ktorá sa na konzolách dnešnej generácie takmer vôbec nevyskytuje. Ak ste odpadávali pri Heavy Rain, môžete sa staviť, že Beyond je o dve triedy lepší. Svoje robí naozaj bravúrny motion capture, či už postáv, alebo veľmi detailné zachytávanie tváre, kvalitatívne lepšie ako bolo v L.A. Noire. Fyzikálny engine postrehnete pri správaní oblečenia, vlasov či využívania Aidenových schopností. Párkrát dokonca spozorniete, či sa nejedná o skutočnú nafilmovanú osobu vsadenú do hry. Sánka dolu, palec hore!
Beyond : Two Souls je teda titul, na ktorý by ste si mali určite vyhradiť čas. Pokiaľ bude finálny produkt spracovaný rovnako ako fragmentované ukážky, ktoré som si mohol vyskúšať, máme sa naozaj na čo tešiť. Veď kto by sa nechcel vžiť do roly ducha a strašiť nechápavých okoloidúcich? Len ma zaráža, že to niekomu nenapadlo už skôr…
{embed_video }