Stránka Criticalgamer priniesla rozhovor s Markom Meerom, dablérom veliteľa Sheparda z hry Mass Effect. V rozhovore sa dozviete zopár vecí o dabovaní pre BioWare a niečo málo o budúcom megatitule Mass Effect 2.
Critical Gamer – Na začiatok, ako ste sa dostali do sveta dabovania? Ako ste sa pôvodne stretli s BioWare aby ste dabovali „dodatočné hlasy“? Po tom, čo ste sa stretli a stali ste sa príležitostným dablérom, ako ste sa dostali k hlavnej úloha veliteľa Sheparda v Mass Effect?
Moja prvá dablérska práca v BioWare bol jediný riadok v Baldur’s Gate 2, hneď na konci hry. Neskôr ma zavolali späť aby som pracoval na Baldur’s Gate 2.5, Neverwinter Nights sérii a deme k hre Star Wars: Knights of the Old Republic, plus moja práca na Jade Empire. Taktiež som robil pri počiatočných prácach na pôvodnom Mass Effecte, pomáhal som pri navrhovaní ako by mali jednotlivé mimozemské rasy znieť. Predpokladal som. že práca na týchto rasách je všetko čo na tejto hre budem robiť, no neskôr som bol požiadaný o konkurz na veliteľa Sheparda…a dostal som to. Mierne povedané, potešilo ma to.
Critical Gamer – Koľko toho bolo nahraného na ME2 v porovnaní s originálom?
Omnoho viac. Väčšinu minulého leta som strávil nahrávaním dialógov na ME2.
Critical Gamer – Dokázali ste sa stotožniť s postavou, pridávajúc tak vplyv „stromu dialógov“ ,alebo ste mohli využívať svoje improvizačné schopnosti? Autori príbehu boli obaja z Edmonta. Mohli ste ich ovplyvniť vzhľadom na blízkosť(Počul som že jeden z nich sa presťahoval do Texasu)?
Improvizácia sa dostala do hry väčšinou, keď sa náhradník dal do rozosmievania zvukových technikov. Široká verejnosť to zrejme nikdy nebude počuť a zrejme to je tak najlepšie. Občas som sa pýtal či znenie vety môže byť zmenené a BioWare boli ústretoví. Tentoraz bol Mac Walters, hlavný autor ME2, prítomný pri nahrávaní, a tak mohol upraviť všetky zmeny v dialógoch priamo tam.
Critical Gamer – Ako ste sa učili hlas jedného z najväčších digitálnych hrdinov všetkých čias? Len ste chodili a hovorili, alebo ste si sadli, pustili si sci-fi maratón a potom ste to použili vo svojom výkone? Na koho BioWare chceli, aby sa Shepard podobal?
Spomedzi fiktívnych hrdinov, myslím že BioWare šli smerom k Jackovi Bauerovi (24) viac ako k iným. Čo sa týka mňa, spomínam si, že som pozeral veľa vojnových filmov. Taktiež myslím že som sa vtedy dostával k novému Battlestar Galactica. Shepard bol v prvom rade z vojenského prostredia a bolo dôležité vložiť do do svojho výkonu.
Critical Gamer – Nahrávali ste v Edmontone alebo ste museli ísť niekam na juh? Ak áno, stretli ste tam niektorých ďalších členov obsadenia? Ak áno, bolo tam aj kamarátstvo?
Letel som do L.A. na niekoľko sedení, ale väčšina mojich dialógov bola nahratá v Edmontone. Nikoho z obsadenýchm, ktorí nie sú z Edmontonu som nestretol, no natrafil som na Lance Henriksena (Admiral Hackett) na DragonCone v Atlante v roku 2008. Rozprávali sme o jeho práci s Glen Close na kreslenom Tarzanovi, ktorú pred tým ešte naživo nevidel. Skvelý chlapík.
Critical Gamer – Shepard je dôležitá postava. Máte v budúcnosti v úmysle napredovať v dabovaní ďalej, využívajúc Mass Effect ako odrazový mostík? Napríklad, Nolan North vzal úlohu Drakea v Uncharted: Drake’s Fortune a teraz, 2 roky po tom, jeho hlas počujeme takmer z každej druhej vydanej hry.
No, objavil som sa na väčšine hier od BioWare za posledných 10 rokov a dúfam, že v tom vzťahu aj budeme pokračovať. Ako väčšina hercov, ak ma niekto chce najať, väčšinou som ochotný spolupracovať…takže áno, som naprosto ochotný hrať v každej druhej vydanej hre, ak je to to, na čo sa pýtate.
Critical Gamer – Séria Mass Effect, ako väčšina hier od BioWare, je známy svojimi etickými dilemami, sociálno politickými komentármi a nespočetným množstvom problémov, ktorým bude musieť hlavný hrdina v reálnom svete čeliť. Svet sa nemôže dočkať, až zistí ako hral jeho vlastnú hru skutočný Shepard. Boli ste svetlým symbolom ľudstva alebo tak trochu hlupákom?
Keď hrám RPG, väčšinou ich prejdem aspoň 2 krát. Najprv ju prejdem ako zlý a nemilosrdný, potom som dobrotivý a nezištný, takže môžem mať pocit že som sa spasil a že naprávam všetko čo som tým nebožiakom spôsobilm, keď som hru hral prvýkrát.
Critical Gamer – Už si z nás raz robili srandu o smrti Sheparda. Už ste sa podpísali k tretej hre? Casey Hudson médiám povedal, že na kontinuite v tretej časti nebude trvať…
Oh, do prd*le. Tušim, že tam bol nejaký záväzok voči mne.
Critical Gamer – Avi Arad zakúpil filmové práva na Mass Effect. Podľa vášho IMDB obrázku sa sčasti podobáte na Johna Stamosa, s kratšími vlasmi (v dobrom zmysle). Máte filmový vzhľad. Ak by sa naskytla šanca a dostali by ste možnosť zahrať si Sheparda (alebo inú úlohu), prijali by ste to?
Ááále houby. Vďaka, ale myslím si že by som bol trocha vychudnutý na to, aby som na obrazovke vyplnil Shepardovu zbroj. Viac by mi sadlo hranie Salariana, takúto šancu by som prijal! Alebo možno Vorcha, keďže robím ich hlasy…Vlastne si myslím že môj kamarát Nathan Fillion z Firefly by bol skvelou voľbou na filmovú verziu Sheparda.
Critical Gamer – Ako ovplyvnila Váš každodenný život zvýšená publicita, vzhľadom na vašu úlohu Sheparda? Ovplyvnila vôbec?Roky ste hrali v seriáli Die-Nasty. Ste teraz označovaný ako „ ten chlapík z Mass Effect“?
Okrem toho, že ma príležitostne požiadajú o podpísanie hry, príliš veľa to neovplyvnilo. Ale musím uznať že „ten chlapík z Mass Effect“ znie zaujímavo. Vážne uvažujem o tom, že si na to legálne zmením meno.
zdroj: criticalgamer.co.uk