Poľské štúdio CD Projekt RED dnes už pozná každý fanúšik RPG hier a je synonymom kvality a výbornej komunikácie so svojimi fanúšikmi. Vedeli ste ale o tom, že sme sa mali dočkať aj konzolového Witchera a že tento projekt skoro stál štúdio „život“? Čítajte ďalej!
CEO CD Projektu Marcin Iwiński spomína:„V roku 2009, Atari žiadalo konzolový port prvého dielu Witchera, na ktorý sme v tej dobe nemali znalosti, personál a ani peniaze. Tak sa stalo, že po jeho zrušení sa štúdio ocitlo na pokraji zániku ešte pred tým, ako sme stačili svetu ukázať to, čoho sme schopní. Toho roku sme doslova škrabali peniaze zo všetkých miest, odkiaľ sa dalo, aby sme prežili nasledujúci mesiac.“
Vďakabohu sa štúdiu zadarilo na varšavskej burze, ktorá vniesla do hry nových investorov a my sme sa tak mohli dočkať pochúťky, akou je The Witcher 2: Assassins of Kings. Tešiť sa vďaka tomu môžeme aj na jednu z najočakávanejších RPG hier budúceho roku, The Witcher 3: Wild Hunt.
Tento príbeh len potvrdzuje to, aký je biznis tvrdý a že aj takýmto spôsobom kvalitné a šikovné malé štúdia so skvelými nápadmi zanikajú alebo sa nepresadia, zatiaľ čo väčšina herných megakorporácií sa snaží otrhať hráčov o každé euro.