Ako mnohí poznáme, Diablo III má veľmi odlišné ovládanie a rytmus na počítačoch ako na konzolách. „Dôvod je jednoduchý, ovládanie s myšou a klávesnicou je cielené na zvládnutie viacerých nepriaťeľov naraz, než by ste boli schopní zvládnuť na ovládači, preto sú verzie pre konzoly a PC veľmi rozdielne,“ povedal na BlizzCone 2013 senior dizajnér Matthew Berger.
Preto sa, bohužiaľ, vývojári rozhodli nepridať podporu pre ovládač, ale pozrime sa, prečo sa tak rozhodli.
„Rytmus na PC sa podobá na taktakataktaktak… ako klikáte myšou, tým ovládate postavu a ukazujete jej, kam má ísť a čo má robiť. Na konzolách je to ale iný prípad, pretože ovládačom sa stále pohybujete, zato na PC máte tendenciu zastavovať,“ povedal Berger.
Ďalšou časťou dôvodu rozdielného rytmu je omnoho rýchlejšia možnosť pohybu, a preto je aj kamera viac priblížená, aby hráči v prípade nebezpečia využili rýchlejšej možnosti pohybu, pretože nemôžu kliknúť mimo nebezpečia ako na PC, kde iba kliknú niekam mimo nebezpečia a môžu pokračovať v boji.
„Keby sme nechali hráčov hrať na ovládačoch, museli by sme tomu aj prispôsobiť UI, aby bolo použiteľné, to by však nebol vôbec problém v porovnaní s tým, že na klávesnici a myši ste schopní zvládnuť väčší nápor súperov vďaka viacerým ovládacim prvkom, ako by ste boli schpní na ovládači,“ dodal Berger.
Preto je aj tomu celá hra prispôsobená, ako aj celý jej ekosystém. Tiež by nefungovalo, keby ste chceli hrať s myšou a klávesnicou na konzolách.
Momentálne sú dostupné verizie pre Mac, PC, Xbox 360, PS3 a hra príde aj na PS4 spoločne s Ultimate Evil Edition a rozšírujúcim balíčkom Reaper of Souls.