Prinášame vám rozhovor s tvorcom Gran turisma, ktorý urobila stránka usatoday.com
V akom štádiu sa hra nachádza?
Hra je hotová na 90%. Momentálne všetko dolaďujeme.
Povedzte nám niečo o zážitku z hry a čo vlastne hráči môžu očakávať?
Prvé GT som urobil v roku 1997 ešte pre prvú PlayStation. V tom čase som chcel nastaviť akýsi štandard pre závodné hry. GT5 to celé znova zmení. Zmení štýl závodných hier v budúcnosti. Vytvorí nový štandard vo svojom žánri.
Akým spôsobom?
Celý herný design a môzem povedať aj funkčnosť hry ako takej sa pretvorí. Ale najlepšie to vystihuje tá zmena herného designu.
Ako to všetko robíte a umožní to hráčom hlbší zážitok zo závodenia?
Myslím, že je za tým vývoj a pokrok technológie. Žijeme v čase, keď sa veci rýchlo menia a je potreba sa prispôsobiť. Životný štýl hráčov sa za tie roky takisto zmenil, ale potreba a sila jazdy tu je stále.
Čo je vlastne na autách a závodení, že vás to viedlo k vytvoreniu GT hier?
Zo všetkých priemyselných produktov sú autá veľmi špecifické. Jeden dôvod je ten, že ovládate stroj, ktorým dosiahnete úžasnú rýchlosť. A ako objekt
má samo o sebe nádherný design. Druhá vec je, že autá vás nechávajú prekročiť hranice v spoločnosti. Napríklad ja som šoféroval z Los Angeles do Las Vegas 65 míľ za hodinu bez toho aby som prekročil hranice. Akonáhle zrýchlite, začnete prekračovať tieto hranice a nepoznám na svete nič iné, čo vám tento pocit dovolí. Napríklad, so zlým rozhodnutím so zbraňou zaručene prekročíte hranice spoločnosti, ale nie je to ako s autom kde si predtým uvedomíte, počkať, som za hranicami. Myslím, že pre všetko toto sú autá špeciálne. Sú pre mňa atraktívne vo veľa ohľadoch, a to ma viedlo k tomu, aby som urobil takýto typ videohry.
Koľko rokov ste mali, keď ste zistili že vás zaujímajú autá?
Tri.
Čo sa stalo?
Môj otec zvykol v práci veľa jazdiť a brával ma so sebou a ja som sa postupne učil všetky tvary a mená aút, ktoré boli v tom čase na cestách. Bolo to niečo, čo som si naozaj užíval. Myslím, že keď som mal tri roky, už som poznal každé auto na ceste. Asi vtedy to začalo.
Tu na CES sa veľa hovorí o 3D hrách a pohybových ovládačoch. Čo si myslíte o týchto technológiách?
Čo sa týka 3D, myslím, že náš stupeň vyjadrenia v tejto technológii ešte nie je hotový a máme pred sebou veľa roboty vo vývoji, aby sme ten stupeň dosiahli. Pohybové ovládače majú skutočne nekonečné možnosti pre herný priemysel. Je potreba ešte veľa roboty vo vývoji, aby sa vylepšili jeho možnosti, ktoré teraz ponúka.
Použijete pohybové ovládanie v GT5?
Možno by sme našli využitie v užívateľskom interface-i, ako napríklad s myšou, ale to je len rožšírenie.
zdroj: content.usatoday.com