Šéfredaktor Official PlayStation Magazine UK, Tim Clark, prezradil serveru gamesradar.com, čo robí z Heavy Rain takú unikátnu hru.
Ako sme vás už prednedávnom informovali, prvá recenzia Heavy Rain je na svete a OPSM, ktorý hru recenzoval, jej udelil vynikajúcich 9/10. Šéfredaktor a autor recenzie, Tim Clark, sa rozrozprával o hre a prezradil zopár šťavnatých informácií. Tak poďme na to…
– Takže Tim, povedz nám o tvojej recenzii, a prečo si vôbec Heavy Rain zaslúži 9/10?
"No, hlavný dôvod, prečo som udelil také vysoké hodnotenie je ten, že je to fakt dobrá hra. Je to úžasný, vzrušujúci zážitok a presne to, po čom ľudia znudení striaľačkami a nekonečnými sequelmi túžili. Taktiež je to obrovský kus technického pokroku. Vizuálne je hra plne na úrovni Uncharted 2. Systém ovládania je neuvertiteľne odvážny a ide ďalej ako schematické typy, ktoré poznáte, a neutále sa s vami hrá. A celé je to neuveriteľne hrateľné a vzrušujúce."
– V recenii si sa dostal k bodu, kde si spomenul, že hra odoženie toľko hráčov, koľko si ich získa – čo je na Heavy Rain, že to rodeľuje hráčov?
"Myslím, že človek, ktorý sa do hry nedostane, je ten typ, čo nevie dať zvyky vybudované rokmi hrania tradičných žánrov, stranou. Ako som už spomínal v recenzii, Heavy Rain nie je o zbieraní skúseností a skille, ale o totálnom oddaní sa znepokojujúcemu noir príbehu a poznaní, že vaše akcie a rozhodnutia príbeh ovplyvnia rôznymi smermi. Chcem tým povedať, že sú časy, keď hra proste spomalí, pridá na atmosfére a to môže byť pre niektorých hráčov otravné."
– Toto je asi dosť "Sony hra", či…?
Myslím že je, ano. Sony má zmysel pre riskantné, inovatívne projekty od Ica až po LittleBigPlanet. Hovorili sme s ľuďmi ako Michael Denny a Shuhei Yoshida, ktorí vedú Worldwide Studios a majú veľmi jasnú predstavu portfolia exluzivít pre PS3, ktoré zahŕňajú veľké blockbustery ako God of War 3 a Gran Turismo 5, až po umeleckejšie veci ako Heavy Rain. Čo samozrejme neznamená, že sa Heavy Rain nebude predávať – každý chce aby to bol hit, a myslím že aj bude. Fakt, že hra nepoužíva žiadne osvedčené postupy z iných hier (v zmysle systéme ovládania, všetko čo potrebujete vedieť je na obrazovke) ju robí atraktívnu pre casual hráčov a jej moderný kriminálny svet bude blízky každému. Rád by som ju videl skutočne preraziť a dostať sa k ľuďom, ktorí radi pozerajú thrillery."
– Aká je znovuhrateľnosť?
"Akonáhle som prvý krát dokončil hru, chcel som začať odznova a robiť veci odlišne, takže znovuhrateľnosť tu rozhodne je. Na druhej strane po zhliadnutí veľkých príbehových zvratov sa motivácia vytráca a "co sa stane ďalej" efekt je fuč. A niektoré časti (po dokončení hy si môžete ktorúkoľvek vybrať) majú znovuhrateľnosť väčšiu než iné. Hlavne tie kde môžete ovplyvniť ich výsledok. Napríklad sa mi veľmi nechcelo hrať znova časť, kde som varil a naopak akčné časti ako naháňačky na autách, bitky, strieľanie – sú skutočne zábavné a je sranda experimentovať a sledovať, čo sa môže stať."
– A čo sex a nahota – ako v hre funguje?
"Pre mňa to začína celú debatu odznova, v dobrom. Čokoľvek Quantic Dream na túto tému povie, sex/nahota je rozhodne nadesignovaná šteklivo a nemám s tým žiadny problém. Podľa mňa je na čase, aby herný priemysel našiel spôsob ako znázorniť túto tému. Prečo by to nemalo byť súčasťou príbehovej hry mierenej na dospelé publikum? Nakoniec, Heavy Rain je hra plná nápadov, ktoré podnietia hráčov aby sa o nej rozprávali a takisto o tom, čo vlastne od herného média očakávajú. A to je dobrá vec. Už len zopakujem, že bola náramná sranda hrať Heay Rain od začiatku do konca."
zdroj: gamesradar.com