Ako spomenul portál IGN, Hideo Kojima sa na Twitteri vyjadril o pripravovanom Metal Gear Solid V: Phantom Pain nasledovne: „Bude 100-krát väčší než jeho skôr vydaný prequel Ground Zeroes. Ground Zeroes bude čisto úvodom do sveta MGS V. Má hráča zoznámiť s okolnosťami udalostí Phantom Pain a zároveň mu vysvetliť mnohé nové mechaniky v MGS V.“
„Jedným z hlavných rozdielov je rozloha oblasti, kde sa dej odohráva. Hra sa bude odohrávať vo veľmi veľkej oblasti, ale s PP sa to nebude dať zrovnať. Otvoreného sveta sa hráč dočká aj v GZ, ale s absenciou real-time času. GZ však zmenu času ponúkať bude, ale systémom jedna misia = jedna časť dňa (ako tomu bolo napr. v MGS: Peace Walker).“
Všetky ostatné mechaniky by však GZ malo obsahovať, takže ho môžeme brať ako takú malú ochutnávku toho, čo nám prinesie „plná hra“. V zásade to znamená toľko, že otvoreného sveta sa dočkáme, ale bude mať menšiu rozlohu (podľa slov Kojimu bude svet veľký, ale v porovnaní so svetom „plnej“ hry bude nezrovnateľne menší). Okrem toho, že budeme mať vďaka GZ nadhľad nad prichádzajúcim titulom, dostanú hráči so save súborom z tohoto prológu pri spustení PP odmenu, akú zatiaľ Kojima neprezradil. Hlavné však je, že GZ by mala byť, podľa slov Kojimu, plnohodnotným Metal Gear Solid titulom a to i napriek tomu, že je v podstate len časťou svojho väčšieho brata. Sériu by nemala nejako uraziť.
Metal Gear Solid: Ground Zeroes vychádza v Európe 20. marca 2014 za sumu okolo 45 eur pre Old-Gen konzoly a sumu 55 eur pre Next-Gen konzoly.