AMD už začalo svoj nový projekt Mantle API predstavovať svetu vo veľkom. Najnovšie to bolo na významnom CES 2014, kde istú časť svojej takmer hodinovej prezentácie venovali práve tejto téme. Mantle má byť istým spôsobom náhrada za menej výkonný DirectX. Kľúčovým rozdielom je, že Mantle umožní hrám komunikovať priamo s grafickou kartou, teda nebudú potrebovať niečo ako je DirectX, čo komunikáciu spomaľuje a obmedzuje.
Mantle je vraj podobný systém, aký je používaný vo vývoji konzol. Sľúbené je poznateľné navýšenie výkonu u podporovaných hrách, a to až do 45%. AMD na CES použili na demonštráciu kratšiu chaotickú scénu v Battlefield 4. Aktuálne majú byť podporované 3 engine-y a vyše 20 hier vo vývoji. Môžeme uviesť napríklad tituly Thief, Star Citizen či Sniper Elite.
Držme teda palce AMD, aby takéto nárazové navýšenie výkonu nebolo len snom. Je najvyšší čas priniesť niečo, čo konečne prelomí závislosť počítačov od DirectX.
{embed_video }