Po opadnutí veľkých emócií sa opäť zdravo pozrime na trh s konzolami. So zavretými očami tu máme dvoch veľkých rivalov, ktorí v zásade prinášajú užívateľom podobné funkcie. Iste, rozdiely sú všade, avšak nie až také markantné, aby sme ich tu museli vypisovať. Konzoly novej generácie by mali ukázať cestu, akou sa bude herný priemysel najbližších päť a viac rokov uberať. Je to ale skutočne tak?
Naozaj nie je možné, aby sa hranie hier ako také diametrálne zmenilo? Čo ak by sa hry hrali na vzdialených serveroch?
Táto téma sa momentálne spája so službou PlayStation Now, ktorá začína poskytovať formu „hrania oblakov“, tzn. na hry nevyužívame výkon vlastného počítača, ale výkon vzdialených serverov. Myšlienka ako taká znie veľmi dobre, avšak jej reálne využitie sa určite bude stretávať s praktickými problémami, napríklad pomalé internetové pripojenie atď.
Druhá hlavná téma, ktorá sa spája s konzolami, je začínajúca herná platforma Steam OS. Veľmi polopatisticky to prirovnám k Androidu, ktorý je dostupný pre mnohých výrobcov telefónov s rôznymi parametrami. Takisto aj Steam OS plánuje expandovať medzi niekoľko výrobcov, ako napríklad Alienware a ďalší, ktorí rovnako ako Android plánujú ponúkať rôzne výkonnostné stupne. Prakticky si teda môžete kúpiť Steambox za 499 eur, ale aj za 4000 eur a možno aj viac, údaje uvádzam iba pre väčšiu predstavivosť.
Pri oboch týchto aspektoch, ktoré momentálne hýbu hernými médiami, som sa snažil načrtnúť situáciu v hernom priemysle. Ako sa aj prednedávnom hlava Microsoft Studios na sociálnej sieti Twitter vyjadrila v odpovedi na užívateľovu otázku: „Myslíte si, že Xbox One bude posledný svojho druhu, ako ho poznáme, mám na mysli lokálny hardvér,“ Phil Spencer jasne reagoval: „Nemyslím si. Lokálny hardvér bude potrebný ešte dlhú dobu.“
Podľa môjho názoru ani sami výrobcovia presne nevedia, akým smerom sa bude herný priemysel uberať. Už teraz je ale jasné že „hranie v oblakoch“ nebude dostupné pre všetkých, na druhej strane, tí s rýchlym pripojením to možno uvítajú viac, ako keby si mali kupovať vlastný výkonný PC. Na záver iba dodám, že určite nezatracujme hranie na vlastnom hardvéri. Predstavte si, že si chce desať miliónov ľudí zahrať Battlefield 4 na najvyšších detailoch cez internet. Pre mňa je to zatiaľ nepredstaviteľné, ale nie nemožné. Viac svetla asi prinesie iba čas, ktorý reálne ukáže, ktorá cesta je najlepšia, a či samotných výrobcov nedonúti zmeniť svoje plány vo svoj vlastný prospech do budúcna.