Hovorí sa, že ten, kto raz okúsi krásy Karibiku, opúšťa ich len veľmi ťažko. Bohužiaľ, Ubisoft sa rozhodol toto pravidlo porušiť, a pokiaľ ste čakali na ďalšie dobrodružstvo so sympatickým pirátom Edwardom, máte v prípade prídavku Freedom Cry smolu. Namiesto neho sa vaším alter egom prekvapivo stáva Adéwalé, ktorý bol v ACIV prvým dôstojníkom pri Edwardových námorníckych výpravách.
V rámci AC série ide o novinku, keďže všetky doterajšie DLC zakaždým obsahovali rovnakého hlavného protagonistu, ako hra samotná. Z tohto faktu sa odvíja hneď niekoľko zmien, vďaka ktorým pôsobí Freedom Cry ako samostatná jednotka, ktorá však nie úplne najlepšie zapadá do mytológie AC hier.
Príbeh Freedom Cry sa odohráva pätnásť rokov po udalostiach z ACIV a pojednáva o smutnom osude otrokov v 17. storočí. Adéwalé, ktorý je teraz po vzore svojho bývalého kapitána taktiež assasínom, má za úlohu získať istý templársky artefakt. Ten sa po nevydarenej námornej bitke odohrávajúcej sa v graficky veľmi impozantnej búrke preberá na pobreží prístavného mestečka Port-au-Prince na ostrove Haity, aby sa tu následne sledom udalostí pridal k povstaniu otrokov proti svojim pánom. Príbeh sám o sebe funguje v rámci svojich obmedzených možností (predsa len ide o DLC) v poriadku, avšak prakticky nijakým spôsobom nenadväzuje na predošlé udalosti zo základnej hry a taktiež nijako nerozširuje hlavný príbeh hier série AC.
Freedom Cry ponúka dohromady osem novým spomienok (misií), ktoré v prípade, že sa nebudete rozptyľovať vedľajšími úlohami, sa dajú prebehnúť okolo troch až štyroch hodín, čo môže na prvý pohľad vyzerať málo. Pri samotnom hraní to však vôbec nespozorujete, pretože ich dávkovanie a rôznorodosť je skvele vybalancované a hráč má stále pocit, že sa niečo deje. Hlavnú zásluhu na tomto majú nové činnosti, ktoré budete počas plnenia misií vykonávať. Prvou a hlavnou novinkou je oslobodzovanie otrokov, ktoré sa na rozdiel od predošlého verbovania posádky neobmedzuje len na nudné spacifikovanie stráže, ale pridáva taktiež možnosti ako ukradnúť od stráže kľúč a pustiť otrokov na slobodu, prípadne pomôcť utekajúcim otrokom pred ich pánom, ktorý ich naháňa. Okrem tohto môžete oslobodzovať aj celé plantáže nenápadným likvidovaním potrebného počtu stráže. Oslobodzovať otrokov môžete aj na mori tým, že zlikvidujete eskortu otrokárskej lode a dáte pozor, aby sa jej nič počas vašej námornej bitky s tromi až štyrmi loďami naraz nič nestalo.
Na oslobodzovanie je priamo naviazaný systém upgradov, ktoré sa vám po novom automaticky odomykajú po oslobodení určitého množstva otrokov. Tento systém je na rozdiel craftingu z pôvodnej hry oveľa plynulejší a taktiež dynamickejší, keďže sa deje automaticky počas hry, čím odpadá nutnosť miestami nudného lovenia vybranej zveri. DLC túto dynamiku plne využíva a kombinuje ju s podstatne menším herným svetom, vďaka čomu máte pocit, že sa stále niečo deje, či už ste na mori alebo na súši.
Zaujímavou zmenou prešiel aj súbojový systém. Okrem zmeny výzbroje, ktorou Adéwalé disponuje (namiesto kordov a multibambitiek je tu mačeta a puškobrokovnica) sa drasticky znížilo aj zdravie hlavného hrdinu a zvýšil sa počet nepriateľov. Výsledkom týchto zmien je, že sa budete snažiť priamej konfrontácii, pokiaľ to bude možné, úplne vyhnúť a v prípade, že sa aj do nejakej dostanete budete sa oveľa častejšie oproti predošlým hrám dávať na „zbesilý“ útek, v snahe striasť sa svojich prenasledovateľov.
Po technickej stránke je Freedom Cry totožný s AC IV, no s jednou obrovskou výnimkou v podobe soundtracku, ktorý je celkom nový a obsahuje okolo 40 minút hudby tvorenej z väčšej miery spevom Haitského zboru, čím dotvára atmosféru.
Freedom Cry za svoju cenu ponúka toho pomerne dosť avšak pre fanúšikov AC série prívlastok must have rozhodne nemá, keďže než o ďalšiu kapitolu v príbehu assasínov a templárov sa jedná skôr o samostatný spinoff.
Informácie o hre
Žáner: akčná adventúra
Výrobca: Ubisoft
Distribútor v GB: Ubisoft
Distribútor v SR: Conquest