Americké štúdio Irrational Games, ktoré nadovšetko preslávila séria BioShock, po sedemnástich rokoch zatvára svoje vývojárske brány. Neveselú správu oznámil sám Ken Levine, kreatívny riaditeľ a spoluzakladateľ IG, na webových stránkach irrationalgames.com. Súčasne však načrtol aj svoje predstavy a plány do budúcna, ktoré môžu niektorých fanúšikov aspoň do istej miery upokojiť. Levine s hrami nekončí, no plánuje chopiť sa oveľa menšieho kormidla.
„Sedemnásť rokov je dosť dlhá doba, dokonca aj keď ide o to najlepšie zamestnanie. A práca s úžasným tímom v Irrational Games je tým najlepším zamestnaním, aké som kedy mal,“ vyznal sa Levine fanúšikom. Dodal, že aj keď je veľmi pyšný na to, čo spolu s tímom IG dokázali, teraz sa chce venovať inému typu hier, než na aké sme boli od tohto štúdia zvyknutí. „Potrebujem presmerovať svoju energiu na menší tím s jednoduchšou štruktúrou a priamejším vzťahom s hráčmi. V mnohých ohľadoch to bude návrat k našim (štúdia Irrational Games, pozn. red) začiatkom: malý tím pracujúci na hrách určených pre užší cieľový okruh hráčskeho publika.“
Pozrite si videorecenziu portálu Gamesite.sk na hru BioShock Infinite
Pre skalných fanúšikov môže byť útechou aspoň to, že Levine neodchádza do vývojárskeho dôchodku. Aj keď je pochovanie Irrational Games najradikálnejším možným krokom, je tu stále nádej, že sa v budúcnosti dočkáme príbehovo podobne kvalitných hier ako BioShock či BioShock Infinite. „Našim cieľom bude tvorba hier orientovaných na rozprávanie príbehu, ktoré budú opätovne hrateľné,“ objasňuje dnes už bývalý šéf Irrational Games plány do budúcna. „Ak budeme mať šťastie, vytvoríme niečo spolovice tak pamätné ako BioShock.“
Hry z Levinovej dielne budú distribuované už len digitálne
Novú kariéru plánuje Levine začať v distribučnej, vydavateľskej a vývojárskej spoločnosti Take-Two. „Keď som sa s nimi bavil, presvedčili ma, že niet lepšieho miesta k naplneniu mojich súčasných cieľov než v ich firme. Koniec koncov, v prvom rade to bolo práve Take-Two, ktoré verilo v BioShock a podporovalo ho.“ Z pôvodného tímu si Levine ponechá len 15 pracovníkov. Na margo snahy o čo najpriamejší kontakt s hráčmi Levine v oznámení podotkol, že sa so svojím novým tímom sústredí výlučne na digitálnu distribúciu.
Posledným dielom, ktorého sa od Irrational Games dočkáme, bude druhá časť DLC pre BioShock Infinite s podtitulom Burial at Sea – Episode 2. Ako pripomína portál Kotaku.com, vývoj tretieho spin-off dielu svetoznámej, ba až ikonickej série sprevádzali ťažkosti. Produkcia hry bola príliš nákladná, titul bol dokonca niekoľkokrát odložený, informuje Kotaku.
Prečítajte si recenziu portálu Gamesite.sk na hru BioShock Infinite: Burial at Sea – Epizóda 1