V Settlers 7 ekonomika zahrňuje konštrukciu a logistiku osídľovania.
Bez ohľadu na váš plán k získaniu Victory Pionts pre víťazstvo na mape, musí byť vaša ekonomika efektívna a produktívna. Výsledným produktom vašej ekonomiky sú jednotky, ktoré potrebujete k víťazstvu, či už sa jedná o vojakov, mníchov, obchodníkov alebo kombináciu všetkých troch.
Každý hráč začína hru s postaveným hradom a pár základnými budovami a osadníkmi: Constructor, ktorý môže postaviť vaše budovy a sklad so zásobami niektorých zdrojov je tiež k dispozícii. Ak máte potrebný typ a množstvo zdrojov, môžete stavať domy, výrobné závody, špeciálne budovy a prestížne objekty. Po postavení budov by mal byť optimalizovaný váš systém dopravy pre rýchlo prepravu tovaru od zdroja na miesto, kde je potrebný. To sa dá dosiahnuť efektívnou sieťou ulíc (vaši osadníci sa pohybujú po uliciach) a skladov po celom kráľovstve.
Pre lepší prehľad vo všetkých elementoch ekonomiky je dobré si ich rozdeliť do šesť skupín.
1 Budovy
1.1 Základné budovy
Základné budovy sú rozdelené na zberné a obytné budovy. Každá budova má možnosť pridať až tri pracovné oblasti, ktoré sú ďalej rozdelené na zber a rafináciu.
Pracoviská zamerané na zber zhromažďujú tovar ako sú ryby, zlato, uhlie, železná ruda, drevo, obilie, zvieratá alebo kamene.
Pracoviská zamerané na rafináciu spracúvajú suroviny na cennejší tovar ako sú dosky, železo, uhlie, papier, múka, kone, ošípané a tkaniny, ktoré môžu byť tiež použité na ďalšie spracovanie.
● Zberné budovy
□ Farmy
▪ Grain Barn (G)
Vstup: /
Výstup: Zrno
▪ Shepherd (R)
Vstup: Voda
Výstup: Vlna
▪ Piggery (R)
Vstup: Zrno + Voda
Výstup: Ošípané
▪ Stable (R)
Vstup: Zrno + Voda
Výstup: Kone
▪ Wind Mill (R)
Vstup: Zrno
Výstup: Múka
□ Úschovné budovy
▪ Fisher (G)
Vstup: /
Výstup: Ryby
▪ Forester (G)
Vstup: /
Výstup: /
▪ Hunter (G)
Vstup: /
Výstup: Zvieratá
▪ Sawmill (R)
Vstup: Drevo
Výstup: Dosky
▪ Woodcutter (G)
Vstup: /
Výstup: Drevo
□ Bane
▪ Coal Miner (G)
Vstup: /
Výstup: Uhlie
▪ Coking Plant (R)
Vstup: Drevo
Výstup: Uhlie
▪ Gold Miner (G)
Vstup: /
Výstup: Zlato
▪ Iron Miner (G)
Vstup: /
Výstup: Železná ruda
▪ Iron Smelt (R)
Vstup: Železná ruda + Uhlie
Výstup: Železo
▪ Stonecutter (G)
Vstup: /
Výstup: Kamene
● Obytné budovy
□ Domy
▪ Bakery (R)
Vstup: Múka + Voda
Výstup: Chlieb
▪ Brewery (R)
Vstup: Zrno + Voda
Výstup: Pivo
▪ Paper Mill (R)
Vstup: Drevo + Voda
Výstup: Papier
▪ Toolmaker (R)
Vstup: Drevo + Železo
Výstup: Nástroje
▪ Weaver (R)
Vstup: Vlna
Výstup: Tkanina
▪ Wheel Wright
Vstup: Drevo + Železo
Výstup: Kolesá
□ Cennejšie rezidencie
▪ Blacksmith (R)
Vstup: Železo + Drevo
Výstup: Zbrane
▪ Bookbindery (R)
Vstup: Papie
Výstup: Knihy
▪ Mint (R)
Vstup: Zlato + Uhlie
Výstup: Mince
▪ Goldsmith (R)
Vstup: Zlato + Železo
Výstup: Šperky
▪ Tailor (R)
Vstup: Tkanina
Výstup: Odevy
▪ Butchery (R)
Vstup: Zvieratá
Výstup: Mäso
1.1 Spotrebiteľské budovy
● Kancelária exportu (Tu môžu byť najatí Obchodníci.)
□ Level 1
▪ Hawker môže byť najatý pre rozličný tovar
□ Level 2
▪ Hawker a Salesman môžu byť najatí pre rozličný tovar
□ Level 3
▪ Hawker, Salesman a Merchand môžu byť najatí pre rozličný tovar
● Kostol (V kostole môžete naverbovať duchovných.)
□ Level 1
▪ Novice môže byť najatý
□ Level 2
▪ Novice and Brother môžu byť najatí
□ Level 3
▪ Novice, Brother and Father môžu byť najatí
□ Level 4
▪ Novice, Brother and Father môžu byť najatí
Prvý hráč, ktorý upgraduje kostol na katedrálu získa víťazný bod.
● Pevnosť (V pevnosti môžete naverbovať vojenské jednotky.)
□ Level 1
▪ Musketeer and Pikeman môžu byť najatí
□ Level 2
▪ Musketeer, Pikeman and Cavalry môžu byť najatí Level 3
▪ Musketeer, Pikeman, Cavalry, Cannon and Standard bearer môžu byť najatí
1.2 Infraštruktúra
● Normal Street
Všetci osadníci kráčajú po uliciach. V hre sú dva typy ulíc:
□ Standard Street
Bežná ulica, ktorá môže spájať budovy navzájom, alebo napríklad s hlavnou cestou.
□ Upgraded Street
Osadníci (okrem duchovných, vojakov a obchodníkov) kráčajú o 70% rýchlejšie po týchto uliciach.
● High Road
Hlavná cesta je predefinovaná cesta.
□ Vylepšená
Osadníci (okrem duchovných, vojakov a obchodníkov) kráčajú o 70% rýchlejšie po týchto uliciach
1.3 Okrasné objekty
● Prestížne objekty (môžu byť umiestnené na uliciach)
● Ozdobné objekty (môžu byť pripojené k spotrebiteľským budovám)
Po postavení pridávajú body prestíže. Sú lacnejšie ako prestížne objekty, no zaberajú viac miesta.
□ Graveyard
□ Birdpark
□ Training Ground
1.4 Špeciálne budovy
● Construction Building
The more construction buildings a player has build the more constructors he‘ll have at his disposal. This means that constructors will take care of construction areas faster and that more buldings at one time can be constructed. Construction buldings also can be build in distant sectors to shorten constructors ways.
● Storehouse
Vyšši počet skladov znamená viac prepravcov, kratšie dopravné cesty a viac priestoru pre tovar.
● Well
Stuďňa je potrebná pre získavanie vody pre niektoré pracoviská.
1.5 Ekonomické budovy
Sú to predefinované budovy kde môže hráč zamieňať tovar alebo verbovať špeciálnych osadníkov.
● Tavern (mení pivo za mince, mince za nástroje, verbuje napríklad generálov)
● Water Mill (mení rôzne druhy tovarov)
● Foundry (verbuje kanovníkov)
1.6 Obchodné centrá
Obchodné centrá umožňujú hráčom obchodovanie.
● Port
● Marketplace
● Mobile Trader
1.7 Kláštory
V kláštoroch objavujú duchovní nové technológie.
● Monastery Agriculture
● Monastery Handcraft
● Monastery Science
2 Level Prestíže
Level prestíže je abstraktná hodnota definovaná bodmi prestíže.
Body prestíže môžete zvýšiť stavbou prestížnych budov na uliciach, výskumom technológie „Ornamentation“, podmaňovaním neutrálnych území alebo zakladaním špeciálnych obchodných miest. Ak hráčov Level prestíže dosiahne určitú hodnotu, hráč obdrží cenu prestíže. S touto odmenou je možné odomykať nové možnosti hry, ako vylepšovanie budov (zvyšuje populačný limit), vylepšenie spotrebiteľských budov (umožní verbovať nové jednotky) alebo vylepšenie ciest a ulíc (zvýši rýchlosť osadníkov).
3 Tovar
Tovar zahrňuje objekty, ktoré môžu byť zozbierané, rafinované, vyrobené, konzumované alebo s nimi môže byť obchodované.
Sú v hre prítomné po celý čas a zobrazené ako jednotlivé jednotky (jeden chlieb a pod.), tovar môže byť transportovaný a uložený do Skladu.
4 Populácia
Populácia je globálna hodnota a limituje/reprezentuje aktuálne dostupné sloty pre osadníkov hráča. Populácia sa musí zvyšovať pre dosiahnutie populačných požiadaviek.
5 Osadníci
Osadníci pokrývajú každú hráčom príbuznú jednotku a sú vytváraní na hrade, ekonomických budovách alebo v spotrebiteľských budovách. Poznáme dva typy osadníkov
● Špeciálni osadníci
□ Duchovní
▪ Novice
▪ Brother
▪ Father
□ Generáli
Niekoľko rôznych generálov, z ktorých má každý rozdielny vplyv na armádne jednotky.
□ Armádne jednotky
▪ Cannon
▪ Cavalry
▪ Musketeer
▪ Pikeman
▪ Standard bearer
□ Obchodíci
▪ Hawker
▪ Salesman
▪ Merchand
● Pracovníci
▪ Zberači
▪ Coal Miner
▪ Fisher
▪ Gold Miner
▪ Grain Farmer
▪ Hunter
▪ Iron Miner
▪ Stonecutter
▪ Woodcutter
□ Rafinovači
▪ Baker
▪ Blacksmith
▪ Bookbinder
▪ Brewer
▪ Butcher
▪ Coiner
▪ Goldsmith
▪ Tailor
▪ Toolmaker
▪ Wheel Wright
▪ Coker
▪ Horse Breeder
▪ Miller
▪ Papermaker
▪ Pig Breeder
▪ Sawyer
▪ Shepherd
▪ Smelter
▪ Weaver
□ Špeciálni pracovníci
▪ Constructor
▪ Forester
6 Transportný systém
Transportný systém pokrýva transport tovarov. Spomenieme niekoľko aspektov transportného systému.
● Ulice
Tovar rôzneho druhu môže byť prepravovaný len po uliciach
● Sklady
Sklad je miestom pre uskladnenie nekonečného množstva tovarov a môže byť vylepšený o tri úrovne.
V závisloti od levelu vylepšenia môžu pre sklad pracovať najviac traja Prenášači
● Zoznam úloh
Nastavuje prioritu každej aktuálnej úlohe a zahrňuje každé verbovanie, konštrukciu alebo vylepšovanie.
● Prenášač
Prenášač je transportér tovarov. Je umiestnený v Sklade.
{gallery}/novinky/settlers7/300110{/gallery}
zdroj: PLAYMAN