Španielske štúdio Mercury Steam nikdy nepatrilo medzi špičku v hernom biznise. Ich hry oscilovali na osi priemernosti, a preto bolo dosť veľkým prekvapením, keď im Konami vložilo do rúk obrovskú úlohu, a to spracovať hru na tematiku obrovského univerza Castlevanie. Výsledok bol do veľkej miery pozitívnym prekvapením, a preto bolo logické, že sa do pokračovania čakalo ešte viac. Jeden z mála titulov, ktorý sa nepozrie na next-gen konzoly, sa pokúsil zabojovať v čase, kedy sa už takmer všetko točí okolo Xbox One a Playstation 4.
Dvojka priamo nadväzuje na koniec jednotky, kde Gabriel Belmont porazil troch lordov temnôt, aby zachránil svoju milovanú a spasil svet. Avšak tým sám seba odsúdil a stal sa Princom Temnôt, Drakulom. Následne sa prebúdza v čase, keď jeho kaštieľ napadnú členovia Brotherhood of Light, frakcie, do ktorej sám patril. No nakoľko s jeho schopnosťami Drakulu sa nemôžu rovnať, tak počas tutoriálu ich všetkých zničíte, aby sa Gabriel následne opäť uložil do spánku, z ktorého ho síce v bližšie neurčenom čase, ale v prítomnosti zobudí starý známy Zobek. V hre je totiž opäť osud sveta, pretože Satanovi prisluhovať v domnelí, že je Gabriel mŕtvy, začali proces privolávania Satana na svet. Na oplátku mu ponúka vykúpenie z jeho nesmrteľnosti, čiže finálny úder, ktorý ho usmrtí. Vydáva sa teda na strastiplnú púť plnú krvi, zrady a mystických postáv.
Titul sa oproti jednotke pretransformoval. Z relatívne lineárnej hry s možnosťou cestovania medzi kapitolami sa stal takmer plnohodnotný openworld na štýl hier typu Darksiders. Takže Gabriel môže ísť tam, kde mu to schopnosti dovolia. Hra pendluje medzi dvoma veľkými oblasťami. Prvou je prítomnosť, kde ma za úlohu pomáhať Zobekovi v záchrane sveta a druhou je jeho kaštieľ v minulosti, kde cestuje, aby získaval svoje schopnosti odobrané dlhým spánkom naspäť. Vzhľadom na to, že jeho prítomnosť je pre chod kaštieľa nutná, tak jeho obyvatelia nie sú nadšení, že odchádza, a tak sa mu v tom snažia zabrániť. No jeho čaká v prítomnosti vznešenejšie poslanie.
Hra je opäť kombináciou dvoch základných pilierov. Hack&slash súbojov a platformingu, ktoré v novom diele dopĺňajú stealth sekcie, ktoré, bohužiaľ, nie sú vôbec dobrým doplnkom, nakoľko často hrajú až príliš na náhodu a menej na hráčovu šikovnosť, čo spôsobuje častú frustráciu. Našťastie, tento aspekt nie je zastúpený do takej miery, aby to hráča vyslovene odradilo od hrania.
Súbojový systém sa dočkal dosť veľkých zmien, ktoré však zaregistrujete až v čase, keď budete ponorení do kampane trochu dlhšie. Combat Cross z jednotky nahradil Shadow Whip, ktorý ma viac drakulovskú tematiku. No v princípe funguje rovnako ako predchádzajúca Gabrielova zbraň. Zmien sa dočkali ďalšie nástroje skazy. Dvojicu magických úrovní, Life a Shadowmagic, nahradili Void a Chaos magic. Navyše každá úroveň dostala vlastnú zbraň. V prípade Voidmagic je to Voidsword, ktorý v prípade zasiahnutia protivníka doplňuje Gabrielovu úroveň života. Chaos magic dostala Chaos Claws, ktoré udeľujú viac poškodenia a navyše dokážu prerážať nepriateľské štíty. Dopĺňanie týchto dvoch úrovní mágie prebieha rovnako ako v jednotke prostredníctvom orbov, ktoré vypadávajú zo zabitých protivníkov alebo z priamych zásahov za predpokladu, že Gabriel dokáže nepriateľov poškodzovať bez toho, aby nepriatelia zasiahli jeho. Úrovne zdravia a mágie sa dajú následne vylepšovať pomocou tzv. painboxes, ktoré sú rozmiestnené po svete a dávajú hráčovi dôvod zas navštíviť miesta, v ktorých už bol.
Ďalšou výraznou zmenou je systém kamery, ktorý sa aj kvôli zmene štýlu hry na systém otvoreného sveta dočkal úpravy zo statickej formy na hráčom ovládanú dynamickú formu. Prináša to so sebou lepšiu orientáciu v boji, no iba v prípade, že je hráč dosť šikovný, čo sa týka jej ovládania. Úpravou prešiel aj systém rôznych predmetov v inventári, ktorých je viac a majú rozličné zmysluplné využitie. A nakoniec, ďalší prídavok, ktorým je dopĺňanie života priamo v boji prostredníctvom pitia krvi zo žíl a tepien oslabených protivníkov. Práve tento aspekt „Gabriel ako drakula“ spôsobuje, že Gabriel nie je typický hrdina a niekedy neviete, čo ho máte milovať alebo nenávidieť.
Vylepšovanie zbraní funguje prostredníctvom zbierania lebiek z padnutých protivníkov, za ktoré nakupujete jednotlivé kombá, ktoré však následným pozívaním ešte zlepšujete, čo pôsobí na samotnú zbraň a zlepšuje jej úroveň. Zo začiatku tak predvádzate jednoduché kombá, aby ste ku koncu príbehovej kampane ladne lietali po obrazovke a rozmetávali protivníkov rad radom. Akurát škoda, že zbrane Chaos a Voidmagic sa dajú používať iba v obmedzenom režime (podľa úrovne many danej mágie), a teda sa zlepšovanie týchto zbraní deje pomalšie, ako by ste si možno želali.
Jedným z problémov hry je trošku slabšie navrhnutá činnosť v hre, a to hlavne zo začiatku. Je výborné, že hra začína epickým úvodom, ktorý vás vyslovene „odvarí“ a sánku budete hľadať na zemi, no je trochu premrhaným potenciálom, keď ďalšiu hodinu a pol po prológu prakticky strávite bez boja pri nepodarených stealth pasážach. Začiatok hry (nerátame prológ) tak určite nepatrí medzi silné stránky hry, no postupom času sa všetko zlepšuje, aby to následne všetko vyvrcholilo prostredníctvom epického zakončenia, kde ste obkolesení viacerými bossmi za neustávajúceho boja s regulárnymi protivníkmi.
Grafické spracovanie je veľmi solídne a hra za to vďačí najmä výbornému art štýlu. Prostredie kaštieľa je výborne spracované, architektonicky úžasné a atmosférické. To isté sa takmer vždy týka prostredia súčasnosti, no, bohužiaľ, občas narazíte na stereotypné prostredia, ktoré vidíte snáď v každej jednej hre. Famózny je aj soundtrack španielskeho skladateľa Oscara Arauja, ktorý povýšil epický nádych celej hry na vyššiu úroveň. Hviezdne dabingové obsadenie z jednotky ostalo, a tak si opäť môžete vychutnať hlasy ľudí ako Robert Carlyle, Patrick Stewart či Jason Isaacs.
Lords of Shadows 2 je teda výborným zakončením tejto ságy. Hra zodpovie na všetky otázky po konci jednotky, prináša evolúciu súbojového systému, no aj hromadu ďalších zlepšení. Avšak trpí hlavne nevyváženým obsahom, a to najmä zo začiatku hry, zle spracovanými stealth sekciami a drobnými chybami v dizajne niektorých vlastností. Ak sa dokážete „prekúsať“ cez nie príliš záživnú prvú hodinu hry, tak si toto dobrodružstvo trvajúce 14 – 16 hodín patrične užijete.
Informácie o hre
Žáner: hack&slah akcia
Výrobca: MercurySteam
Distribútor v GB: Konami
Distribútor v SR: Kontiki
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk
Naše hodnotenie