Respawn Entertainment už dávnejšie oznámilo, že ich nadchádzajúca hra Titanfall bude v 792p. Ale to neznamená, že to tam skončí. Spoločnosť teraz diskutuje o tom, ako sa hra môže časom zmeniť. Tvorcovia dlho experimentovali s celou hrou a dospeli k tomu, že sa v hre bude využívať tzv. ESRAM a premýšľali o tom, že nepoužijú MSAA a namiesto toho bude FXAA. Ich cieľom je zvýšenie z terajších 792p na 1080p, alebo vyhladenejšie 900p s použitím FXAA.
„Snažíme sa to optimalizovať….a nechceme to vzdať, až kým to nezvládneme,“ povedal jeden z vývojárov. Ďalej dodal, že „zatiaľ nie sme stopercentne spokojná s niektorými možnosťami. Stále pracujeme, aby to bolo čo najlepšie.“
„Frame rate je tak isto dôležitým faktorom a momentálne je veľa výkonu na strane GPU. Stále je tu priestor pre optimalizáciu a my na tom usilovne a vytrvalo pracujeme. V ideálnom prípade by Titanfall dosahoval pekných 60fps po celú dobu, ale je to obmedzené tým, že v hre je veľa efektov a dejú sa tam veľké boje, kde často kolíše frame rate. Stále na tom pacujeme, aby sme dosiahli 60fps po celú dobu hrania.“
Respawn tak isto skúšal experimentovať s ESRAM na Xbox One. „Snažili sme sa vložiť do toho experimentu toľko dôvery, ako je to len možné, a verím, že nam to pomôže vylepšiť hru. Ďalšou vecou, nad ktorou sme uvažovali pri testovaní, je, či by mala hra obsahovať mapy s veľkým počtom tieňov. Na druhej strane je lepšie mať viac vykreslené ciele alebo textúry, ale je toto ten správny krok? Hrali sme s týmto nastavením veľmi veľa a sme si istí, že to pomôže výkonu, a ak to tam nebude, bude to veľmi zlé.“