Spoločnosť Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) informovala o vývoji „Projektu Morpheus“ (Morpheus) − systéme virtuálnej reality (VR), ktorý pozdvihne hranie na platforme PlayStation®4 (PS4™) na vyššiu úroveň a predstavuje budúcnosť herného odvetvia. Spoločnosť SCE bude vo vývoji projektu Morpheus pokračovať tak, aby ho v budúcnosti mohla ponúknuť na komerčnom trhu.
„V spoločnosti SCE považujeme inovácie za príležitosť na realizáciu nášho poslania posúvať hranice herných možností dopredu“, uviedol Shuhei Yoshida, prezident divízie SCE Worldwide Studios. „Projekt Morpheus je najnovším príkladom inovácií v spoločnosti SCE a sme pripravení pokračovať vo vývoji tohto projektu a tiež hier, ktoré budú sprístupnené ako súčasť súpravy vývojárskych nástrojov pre tvorcov obsahu.“
Morpheus umožňuje vývojárom vytvárať zážitky navodzujúce skutočnú realitu, kedy hráči získajú pocit, že sú fyzicky prítomní vo virtuálnom svete hranej hry. Prítomnosť je ako okno do iného sveta, ktoré u hráčov zvyšuje emócie z herných zážitkov počas hry. Morpheus disponuje náhlavnou súpravou s displejom a plynulo spolupracuje s kamerou PlayStation®Camera, čím poskytne jedinečné zážitky virtuálnej reality priamo pred očami hráča. Inerciálne senzory zabudované do náhlavnej súpravy a kamera PlayStation®Camera presne sledujú orientáciu hlavy, aby sa podľa otáčania hlavy hráča prirodzene a intuitívne otáčal aj obraz virtuálneho sveta v reálnom čase. Pri podporovaných hrách môže hráč navyše využiť pohybový ovládač PlayStation®Move (PS Move) pri predmetoch, ako je napríklad meč. Morpheus zobrazí ruky hráča aj s mečom, takže hráč získa pocit skutočného fyzického boja s mečom v ruke proti nepriateľom vo virtuálnom svete.
Morpheus využíva unikátnu 3D audio technológiu vyvinutú spoločnosťou SCE. Okrem zvukov prichádzajúcich spredu, zozadu, zľava a sprava dokáže Morpheus vytvárať stereoskopické zvuky počuteľné spopod a sponad hráča (napríklad zvuk krokov po schodoch pod hráčom alebo hluk motorov vrtuľníkov lietajúcich nad hlavou). Zvuk znie tak, že hráč počuje zmenu v reálnom čase presne podľa momentálnej orientácie hlavy, čo vytvára dokonale realistické zvukové prostredie v pôsobivom 360-stupňovom virtuálnom svete.
Spolu s kamerou PlayStation®Camera, bezdrôtovým ovládačom pre PS4 a pohybovým ovládačom PS Move bude Morpheus hráčom poskytovať pôsobivé prevratné zážitky pri zábave prostredníctvom platformy PS4. To všetko vďaka znalostiam a skúsenostiam spoločnosti SCE v kľúčových oblastiach virtuálnej reality, vrátane zobrazovacej techniky/optiky, zvuku, sledovania, ovládania, jednoduchosti použitia a obsahu.
Vývojári budú mať možnosť vytvárať obsahy pre projekt Morpheus na PS4, platforme, ktorej sa predalo viac ako 6 miliónov kusov už po 3 a pol mesiacoch od jej uvedenia na trh, pričom neustále preukazuje svoj silný potenciál. V súčasnosti sú pre projekt Morpheus vo vývoji aj špecializované softvérové vývojárske nástroje (SDK), ktoré budú k dispozícii po ich dokončení.
Počas konferencie vývojárov hier (Game Developers Conference 2014), ktorá sa koná v San Franciscu od 19. do 21. marca, môžu účastníci navštíviť stánok spoločnosti Sony Computer Entertainment America a naživo sa zoznámiť a vyskúšať projekt Morpheus.
Účastníci si tu môžu vychutnať exkluzívne technologické demo verzie, akou je napríklad hra EVE Valkyrie (CCP), multiplayerová strieľačka, ktorá využíva virtuálnu realitu poskytujúcu hráčovi pocit, že je skutočným pilotom na vesmírnej lodi EVE Online, hra Thief (SQUARE ENIX Co., LTD.), ktorá umožňuje hráčom objavovať temný svet krádeží plných akcií, hra „The Castle“ (SCE), ktorá prezentuje rôzne interakcie s virtuálnou realitou pomocou pohybového ovládača PS Move a hra „The Deep“ (SCE), v ktorej môžu hráči pozorovať vodný svet zvnútra klietky proti žralokom.