Budú dve grafické karty pre dlho očakávaného Zaklínača 3 nutnosťou, pokiaľ chceme hrať hru na ultra detailoch? Po odklade vydania na február 2015 sa dozvedáme aj plány štúdia CD Projekt RED ohľadom zatiaľ nespomenutého DLC obsahu. V článku sa dočítate o rozhovore so spoluzakladateľom CD Projektu, Marcinom Iwińskim. Netreba ani zabudnúť na zaklínačsku súťaž, ktorú organizuje portál Gamesite.sk v spolupráci s autormi preslávenej hernej série o Bielom vlkovi.
Po presunutí vydania Zaklínača boli hráči mierne sklamaní, akcie padli dole a konkurencia si na chvílu oddýchla, pretože Geraltove dobrodružstvá boli zvolené takmer na celom svete (ak nie na celom) za najočakávanejšiu hru tohto roku.
Bolo teda celkom sklamaním, že sa štúdio rozhodlo pre tento krok, ktorého vysvetlenie nájdete v tomto článku. Marcin tiež odpovedal na otázky týkajúce sa digitálnej distribúcie hry na PC, marketingových plánov a hardvérových požiadaviek.
Scenár hry je už dokončený a ostáva už len nahrať dialógy pre všetkých 12 jazykov. To nie je zaťažujúca práca a keďže je hra v alfa verzii, dialógy sa rovno testujú v akcii. Na titule je však ešte aj tak stále veľa práce. „Zameriavame sa na opravu chýb, herné vyrovnanie a brúsenie celku. Myslím, že by som mohol dodať, že robíme posledné kroky k tomu, aby hra bola v naozaj najvyššej možnej kvalite,“ povedal Marcin.
Pokiaľ ide o nahrávanie jazykov, trvá to veľmi dlho. Hra je tak veľká, že to trvá viac ako rok. Momentálne sa zameriavajú na nahrávanie anglického a poľského jazyka. Zaklínač 3 má 2 000 strán textu, čo je 40 000 riadkov dialógov, čo sa dá prirovnať k celej Tolkienovej trilógii. Z 12 jazykov bude nadabovaných 6: poľština, angličtina, nemčina, francúzština, ruština a japončina.
Posledný štvrťrok bude pre štúdio najdôležitejší. V tomto období bude treba dokončiť poslednú prácu na projekte a pripraviť sa na celosvetový predaj. Zatiaľ sa nevie, či posunutie vydania bol dobrý ťah, pretože takto podobne to bolo aj u druhého dielu, ktorý pri posune narazil na vydanie Dragon Age II. Dobrým ťahom by bolo, keby sa Zaklínač 3 dal kúpiť na Vianoce, čo je časom najväčšieho dopytu po hrách. Vývojári ale nespravili tento ťah ako nejaký egoistický počin. Len chceli hráčom dať to, čo sľubovali, a to je, koniec koncov, dôležitejšie.
Štúdio zamestnáva 200 ľudí, z ktorých väčšina pracuje na Zaklínačovi, ktorého považujú za svoju pýchu a radosť.
Ako to bude ohľadom DLC obsahu? Pri druhom dieli s podtitulom Assassin´s of Kings (Vrahovia kráľov) bolo poskytnuté jedno DLC zdarma, obchody nariekali a hráči neskôr na štúdio tlačili a chceli nové. Tak si štúdio povedalo, že to bolo prvýkrát a naposledy. Každý hráč, bez ohľadu na platformu, dostane rovnaký kus, ktorý nebude o nič ukrátený.
Očakáva sa, že zisk z predaja digitálnych kópií bude dvakrát väčší ako zo škatuľových verzií, pretože digitálna distribúcia už prišla aj na nové next-gen konzoly. Hry budú distribuované ako spoločnosťami Microsoft a Sony v digitálnej forme, tak aj v mnohých obchodoch po celom svete v škatuľovej forme.
Digitálna distribúcia pre PC bude podporená hlavne Steamom. Hovorí sa, že pre poľských hráčov bude hra o čosi lacnejšia.
Rozpočet na očakávaný RPG kúsok bol stanovený na 25 miliónov dolárov, čo je 5-násobok nákladov na druhý diel. Druhý diel mal totižto len pomer PC:Xbox a to 2:3 miliónom, ktoré nevyšli súčasne. Tretí diel vyjde pre PC, PS4 a Xbox One súčasne. V USA sa plánuje aj televízna kampaň. Skyrim dosiahol pred nedávnom čislo 20 miliónov predaných kópií, zatiaľ co Zaklínač 1 a 2 predali dokopy „len“ 7 miliónov kópií. Očakávania od hry sú veľmi vysoké, čo potvrdzuje takmer 100 ocenení.
Na súčasnú otázku ohľadom toho, či bude titul na ultra detailoch vyžadovať dve grafické karty, odpovedal Marcin, že hra je len vo vývoji a akonáhle bude možné systémové požiadavky zverejniť, vývojári tak aj urobia. Marcin na konci ale potvrdil, že dve grafické karty nebudú potrebné.
Nezabudnite ani na našu veľkú súťaž o zaklínačské ceny, ktorú organizuje portál Gamesite.sk v spolupráci so štúdiom CD Projekt RED!