Verili by ste, že legenda medzi FPS hrami, Half-Life 2, je už 10 rokov stará? Veľa hráčov, ktorí Half-Life 2 hrali, neboli uchvátení len skvelým príbehom a hrateľnosťou, ale aj revolučnou grafikou. Je tu ale už rok 2014 a tak grafika Source enginu z dielne Valve nedokáže herným nadšencom ponúknuť takmer nič, okrem pocitov nostalgie.
Mesto 17, lokalita, v ktorej sa na začiatku hry objavíte, očividne niekomu tak prirástla k srdcu, že sa ju rozhodol revitalizovať a ukázať, ako by vyzerala renderovaná v Unreal Engine. Tým niekým je grafik Jeannot „Logithx“ van Berlo, ktorého UDK remake Mesta 17 jednoducho berie dych. Niekto si môže pomyslieť, že prerábka hry Half-Life do iného enginu ako Source je rúhanie, ak si ale pôvodný Half-Life 2 spustíte teraz, udrie vás do očí hlavne „kockatosť“ postáv a okolia. Na to ale v nasledovných screenshotoch definitívne nenarazíte, pretože technológie a možnosti grafiky sa jednoducho od roku 2004 neskutočne zdokonalili.
Tie farby, tie tiene, ten realizmus. A to táto grafika ani nie je vytvorená ani v najnovšom Unreal Engine 4. Dobrou správou je, že Logithx sám povedal, že rozmýšľa nad pre-renderovaním tejto lokality do Unreal Engine 4. Tou zlou je, že to asi iba pri renderovaní aj ostane. Je nádherné vidieť, aké krásne Mesto 17 môže byť za pomoci nových technológií, do našich očí sa ale derú slzy, keď pomyslíme na to, ako radi by sme sa dočkali Half-Life 2: Episode 3, alebo rovno Half-Life 3. Môžeme ale dúfať, že tak, ako bol pôvodný Half-Life prerobený do novšieho enginu pod menom Black Mesa, sa na internete nájde skupina podobne šialených fanúšikov a poskytnú Half-Life 2 facelift, či už do pripravovaného Source 2 enginu, alebo iného grafikou našlapaného kódu. Čo myslíte vy, ak by bol Half-Life 2 prerobený do nového engine, zahrali by ste si ho, či už znovu, alebo poprvýkrát?