Na výstavisku sme strávili hodinu v spoločnosti Iana Griffithsa, produktového manažéra spoločnosti Microsoft. Ian nám ukázal, čo nové ponúka Fable Legends a zahral si s nami aj kooperatívny multiplayer. V redakcii nám je séria Fable veľmi dobre známa. Prešli sme všetky tri diely a vyskúšali sme aj dobrodružstvo pre Kinect. Počas ohlásenia titulu Fable Legends sme však boli mierne neistí. Čo od hry očakávať? Jediné dostupné informácie ju definovali ako „Fable, ako ho poznáte, avšak pre 4 hráčov“. S týmto tvrdením si teraz trúfame nesúhlasiť.
Fable Legends je úplne iná hra ako predchádzajúca trilógia. Spoločnými črtami môže byť roztomilá grafika, rozprávková atmosféra a na pohľad jednoduchý boj. Avšak Legends ponúka mnoho nového a iného. Misie určitým spôsobom pripomínajú dungeony v MMORPG hrách. Hráči majú rozdelené úlohy, ktoré plnia a majú pár schopností, aby ich plnili efektívne.
S klajom sme si zahrali jednu z misií, ktorá spočívala v porazení zloducha. Ja som bol „tank“, klajo dostal do ruky klasického ľadového mága. Spolu s nami hrali aj ďalší dvaja zamestnanci Microsoftu – družina pozostáva zo štyroch hráčov. Vo finálnej verzii však môže chýbajúcich ľudí nahradiť umelá inteligencia, takže si kooperatívne zahráte aj v režime jedného hráča. Kooperatívny multiplayer v prípade nového Fable naozaj vyžaduje spoluprácu. Každý hrdina má inú úlohu v tíme, iné schopnosti a cesta k úspechu vedie cez komunikáciu a vzájomné dopĺňanie sa. Môj hrdina napr. dokázal vytvoriť ochrannú auru, pritiahnuť si protivníka alebo upriamiť všetky nepriateľské útoky na seba. Klasický tank, ako ho poznáte aj z MMORPG titulov.
Spolupráca je v prípade nového Fable dôležitá aj z toho dôvodu, že hráči môžu hrať aj za zloducha. V tomto prípade sa akčná kamera prepne do taktického, izometrického zobrazenia. Zloduch vidí lokalitu a pohyb jednotlivých hrdinov, má k dispozícii vlastné príšery a pasce a neváha ich použiť. Za zloducha sme si počas testovania zahrali aj my a sami sme pochopili, aké jednoduché je využiť prehnanú statočnosť hrdinu, ktorý si myslí, že si na všetko vystačí sám. Hranie za zloducha pripomína žáner tower defense hier.
Bez ohľadu na zmeny, dynamika hry a boj sa nám vo Fable Legends páči viac ako v minulosti. Chválime najmä rôzne schopnosti a ich variabilitu naprieč hrdinami. Hoci je boj na pohľad stále jednoduchý, je oveľa komplexnejší ako v minulých hrách zo série. Nehovoriac o už spomenutej nutnosti spolupracovať. Snažili sme sa bojovať podobným spôsobom, ako pri hraní Fable 2 a 3, avšak veľmi rýchlo sme pochopili, že tohto zlozvyku sa treba čo najskôr zbaviť. V opačnom prípade na to doplatí celý tím.
Kooperatívna nátura má sprevádzať celú hru. Príbeh Fable Legends bude prepojený reťazou kooperatívnych misií – bez ohľadu, či hráte v režime jedného hráča alebo s kamarátmi. Hra by však mala ponúknuť aj rôzne vedľajšie aktivity, ako ich poznáme z minulosti. Zatiaľ nie je známe, či sa vráti systém reputácie, resp. dobra a zla. Vývoj postavy, aspoň v základnej forme vylepšovania schopností, však určite nebude chýbať. Odpovede na ďalšie otázky sa snáď objavia počas najbližších mesiacov. Hra momentálne nemá stanovený dátum vydania, odhadujeme, že vyjde budúci rok. Betu si však zahráme už koncom tohto roka. A popravde sa tešíme. Viac, ako sme sa tešili na tretí Fable.
{embed_video }
Partnerom GAMESITE.SK na konferencii E3 2014 je hostingová spoločnosť WEBGLOBE, s.r.o.